۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
آمادگی فارس برای  اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن/ ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس اعلام کرد

آمادگی فارس برای اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن/ ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی

شیراز- مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس از آمادگی این استان برای اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، امیرحسین جمشیدی در نشست خبری، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت تولید مسکن بود و به تبع آن پیگیری برای جهش تولید مسکن انجام شده است، گفت: در شهرهای مختلف بسته به قیمت زمین ۲۰ تا ۵۰ درصد از قیمت مسکن بحث زمین است و تمهیداتی در قانون مسکن برای کاهش این هزینه وجود دارد.

وی یکی از راهکارهای کاهش تاثیر قیمت زمین بر قیمت تمام شده مسکن را در طرح نهضت ملی، استفاده از زمین‌های مربوط به منابع ملی و راه و شهرسازی اعلام و اضافه کرد: در استان فارس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و زمین مناسب به لحاظ کمی و کیفی تامین شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ۵۵۰۰ هکتار زمین تامین و مراحل تصویب در کارگروه‌های مختلف انجام شده ، از شناسایی ۱۲ هزار هکتار زمین مناسب دیگر نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را طی ۴ سال آینده محقق کنیم.

وی در خصوص شهرهای جدید مصوبه شورای عالی شهرسازی توضیح داد: سرریز جمعیتی کلانشهرها در شهرها و شهرک‌های جدید قرار داده می‌شوند چراکه امکان توسعه بیش از این در شیراز وجود ندارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه چهار نقطه پیشنهاد شده ، اظهار کرد: سه سایت دیگر هم در نظر گرفته شده که یکی سمت کوهمره و دیگری سمت سروستان و یکی هم در داریان است که هنوز مراحل تصویب را نگذرانده است و شهر تابناک در نزدیکی لامرد نیز در نظر گرفته شده که چهار سال پیش تصویب شده و مراحل اجرای آن در حال انجام است.

جمشیدی با بیان اینکه کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر با توجه به تعداد و حجم کار مشکلاتی در اجرا داشت، گفت: یک نکته دیگر مسکن مهر خودساز است که به مردم واگذار می‌شود و خودشان احداث بنا می‌کنند اگر چنین شود بهترین کار برای ارتقای کیفیت مسکن مهر است.

استفاده از ظرفیت بافت فرسوده در طرح نهضت ملی
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به ادغام طرح اقدام و نهضت ملی مسکن، بیان کرد: این طرح متقاضی‌محور است که در مجموع با تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌ها به ۴۱۴ هزار مسکن می‌رسد البته بعد از پایش ممکن است کاهش یابد.

محمدحسین حمیدی‌زاده با اشاره به اینکه برای اجرای مسکن تسهیلات در کنار آورده متقاضیان در نظر گرفته شده، افزود: بازپرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد بوده و مابقی نیز آورده متقاضیان است که به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی فارس در خصوص استفاده از بافت فرسوده گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در بافت این تمایل وجود دارد اما این سئوال که زیرساخت‌ها تحمل این جمعیت را دارد، نیز مطرح است.

حمیدی‌زاده با بیان اینکه در بافت فرسوده اکثر اراضی ملک شخصی است و مردم باید استقبال و از تسهیلاتی که در نظر گرفته شده استفاده کنند، افزود: باید مردم را برای استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تشویق کنیم چراکه ملک شخصی بهترین راه برای خانه‌دار شدن است.

وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته تسهیلات کمتر بود اما امسال افزایش تسهیلات می‌تواند علاقه‌مندی بیشتری ایجاد کند، بیان کرد: بازسازی بافت‌های ناکارآمد در برنامه‌های اجرایی است اما عامل اصلی مردم هستند که باید ورود کنند.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha