۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
صنعت ساختمان مزیت تولید شغل در استان فارس| ظرفیت‌ها شناسایی می‌شوند
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس تاکید کرد؛

صنعت ساختمان مزیت تولید شغل در استان فارس| ظرفیت‌ها شناسایی می‌شوند

شیراز- جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استاندر حوزه صنعت ساختمان و همچنین معادن بی‌بدیل است، گفت: صنعت ساختمان مزیت تولید شغل در استان محسوب می‌شود.

امیر حسین جمشیدی در گفتگو با بازار با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان فارس در حوزه صنعت ساختمان و همچنین معادن و با بیان اینکه داشته های معدنی فارس بخش قابل توجهی از ظرفیت این استان در صنعت ساختمان است، تاکید کرد: استان فارس ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه ای را در صنعت ساختمان دارا است از جمله این ظرفیت ها می توان به منابع طبیعی، نیروی انسانی، سرمایه های مردمی، نیروهای متخصص وخدمات فنی مهندسی و نیز وجود کارخانه های تولید مصالح و تجهیزات اشاره کرد.

وی تصریح کرد: شناسایی ۳۷ نوع ماده معدنی در فارس و برداشت ۲۳ نوع ماده معدنی از معادن موجود در استان شامل انواع سنگ‌های تزیینی و نما انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، وجود ظرفیت‌های سنگ آهک در شمال، شمال شرق و شرق استان، کشف ذخایر دولومیت در جنوب فارس و منابع عظیم انواع مصالح ساختمانی از جمله ظرفیت‌های معدنی فارس در حوزه صنعت ساختمان است.

جمشیدی تاکید کرد: شناسایی دقیق این ظرفیت ها و استفاده بهینه از آنها به تقویت بنیان اقتصاد استان در این حوزه کمک خواهد کرد.

توسعه عامل انسانی و صنعت ساخت و ساز
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: از نگاهی دیگر توسعه و مدیریت نیروی انسانی، بخشی اساسی در صنعت ساخت و ساز است. امروزه نیروی انسانی به عنوان مهم ترین منبع موجود در فرآیند ساخت و ساز برای اجرای موفقیت آمیز آن شناخته می شود و بی شک مدیریت صحیح منابع انسانی، عاملی موثر برای بهبود عملکرد تمام پروژه های عمرانی است.

جمشیدی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها خروجی تولید صنعت ساخت و ساز به منزله نیمی از سرمایه ناخالص و سه الی هشت درصد از مجموع تولید است، گفت: در این خصوص باید یاد آور شویم که رونق صنعت ساختمان با فاکتور جذب سرمایه ارتباط مستقیم دارد؛ از آنجا که بیش از ۶۰ درصد سرمایه های موجود در این حوزه آورده بخش خصوصی است، نقش سرمایه های مردمی نیز به عنوان یک ظرفیت عظیم در رونق این صنعت بی بدیل است در این خصوص بهره گیری از ظرفیت شبکه متخصصان حوزه ساخت و ساز و افراد فنی صاحب صلاحیت با ارتقای بهره وری در صنعت ساختمان ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه می توان از زنجیره نیروی های متخصص به عنوان یک توانمندی بی بدیل، برای افزایش بهره وری در این صنعت استفاده کرد البته در این زمینه ضرورت استفاده از فناوری های نوین و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت، ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه‌های ساخت، سبک سازی، افزایش مقاومت وعمرمفید ساختمانها و نیز بهبود الگوی مصرف انرژی بیش از پیش مطرح است، افزود: در این راستا ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی و آشنایی آنها با فناوری ها و مصالح جدید ساختمانی و نیز تغییر شیوه در اجرای ساختمانها از روش های سنتی به صنعتی و استفاده از فناوری های نوین ضروری و لازم الاجرا است.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha