۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز تا تیرماه کامل شود
استاندار فارس:

خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز تا تیرماه کامل شود

شیراز- استاندار فارس گفت: خط دوم طرح تامین آب شیراز از سد درودزن باید تا انتهای تیرماه امسال تجهیز و آماده بهره برداری شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی تامین آب مناطق دارای تنش استان فارس، با اشاره به ضرورت تامین آب و تشکیل قرارگاه منابع آب، گفت: یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحدهای صنعتی و باغ شهرها از محل پساب فاضلاب برای بهره برداری ظرف سه سال آینده است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: پروژه های اولویت داری که نیاز به حمایت جدی وزیر نیرو دارد باید آماده و در جلسه‌ای که هفته آتی با وزیر برگزار خواهد شد، مطرح شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه به سرانجام رساندن و تکمیل پروژه‌های دارای اولویت باید محور اصلی تلاش‌ها باشد، گفت: پروژه‌هایی که باعث جلوگیری از هدر رفت و کاهش مصرف آب می شود با جدیت دنبال شود هر چند که کاهش مصرف منابع آب از طریق فرهنگ سازی، برخورد قانونی با حفر چاه‌های غیرمجاز و نظام تعرفه بندی براساس میزان مصرف منابع آب محقق می‌شود.

وی به سازمان برنامه ریزی و توسعه استان تکلیف کرد تا موضوع اعتبار جهت تامین و نگهداری را براساس اولویت بندی ارائه شده توسط آبفا مدنظر قرار دهد و با تاکید بر این مطلب که باید ۸ منبع اعتباری برای پروژه های دارای اولویت مدنظر مدیران قرار گیرد، ادامه داد: براساس جدولی که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد ۸ منبع اعتباری پیشنهاد می شود.

ایمانیه در تشریح این منابع اعتباری هشتگانه گفت: محل منابع بودجه ۱۴۰۱ در بخش آب و رفع محرومیت زدایی، بسیج جهاد سازندگی، مجمع خیرین آبرسان، اعتبارات در اختیار وزیرنیرو، بنیاد مستضعفان که قول ویژه‌ برای جنوب استان داده شده، کمیته امداد امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولیت اجتماعی، جزو هشت منبع مالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها است.

وی با یادآوری اینکه با همکاری سازمان آب منطقه‌ای جهاد کشاورزی و آبفا، تعرفه خرید و فروش آب چاه‌های کشاورزی ساماندهی شود، افزود: شروع پروژه های بسیج سازندگی ظرف دو هفته آینده در چرخه کار اجرایی قرار گیرد و در این مسیر موانع گزارش شود تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

استاندار فارس به تشکیل جلسه هم اندیشی در قرارگاه آب استان برای یکسان شدن قیمت خرید و فروش آب از چاه‌های استان اشاره و اضافه کرد: موضوع ممکن است فرا استانی و نیازمند پیگیری در سطح دولت و مجلس باشد؛ بنابراین باید اقدامات کارشناسی برای ارائه مجلس و دولت انجام شود.

ایمانیه، یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحدهای صنعتی و باغ شهرها از محل پساب فاضلاب برای بهره برداری ظرف سه سال آینده دانست و خطاب به مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس گفت: خط دوم تامین آب شهر شیراز در ۵کیلومتر باقی مانده با تامین تجهیزات حداکثر تا آخر تیرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha