۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
پایش لحظه‌ای وضعیت بازار و رصد قیمت کالاها با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

پایش لحظه‌ای وضعیت بازار و رصد قیمت کالاها با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت امکان رصد کالاها و پایش لحظه‌ای وضعیت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده سوداگران فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره ضرورت تکمیل هرچه سریعتر سامانه جامع تجارت، گفت: ایجاد این سامانه منجر به شفافیت، جلوگیری از رانت و دپو کالاها، کاهش دخالت‌های انسانی، پیگیری لحظه‌ای کالاها در زنجیره تولید تا توزیع می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و استفاده از ظرفیت آن یکی از برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت هنگام رای اعتماد بود بنابراین وزارت صمت باید تمام توان خود را برای راه اندازی هرچه سریعتر این سامانه به کار گیرد تا بتوان با استفاده از پتانسیل این سامانه بازار کالاهای اساسی را ساماندهی کرد.

با سامانه جامع تجارت می‌توان بازار را هوشمند مدیریت کرد
وی با اشاره به اینکه نمایندگان برنامه‌های وزرا و میزان تحقق ان‌ها را رصد می‌کنند، اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت امکان رصد کالاها و پایش لحظه‌ای وضعیت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده سوداگران فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با سامانه جامع تجارت می‌توان بازار را هوشمند مدیریت کرد زیرا موجودی انبارها، خرید و فروش‌ها و... به دقت در آن ثبت می‌شود بنابراین افراد نمی‌توانند کالاها را خریداری کرده و در انبارها دپو کنند و پس از افزایش قیمت، این کالاها را به بازار عرضه کنند.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha