۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کرونا، تولید زغالسنگ و برق اندونزی را کاهش داد

کرونا، تولید زغالسنگ و برق اندونزی را کاهش داد

شیوع ویروس کرونا مصرف زغال سنگ اندونزی را طی سال جاری میلادی ۵ درصد کاهش می دهد. این امر در عین حال بر تولید برق این کشور هم تاثیر می گذارد.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، به نقل از وب سایت The Jakarta Post فعالیت نیروگاه های حرارتی زغال سنگ سوز در اندونزی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است که این امر منجر به افت ۵ درصدی مصرف زغال سنگ دراین کشور طی سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی اعلام کرد: میزان مصرف داخلی زغال سنگ کشور طی سال جاری میلادی ۱۵۵ میلیون تن پیش بینی شده است. این در حالی است که در صورت تداوم روند شیوع ویروس کرونا میزان مصرف این ماده معدنی طی مدت یاد شده به ۱۴۷میلیون و ۲۵۰ هزار تن کاهش خواهد یافت.

اندونزی با دارا بودن نزدیک به ۲۵ میلیارد تن زغالسنگ و ۴۵۸ میلیون تن تولید، ‌ پنجمین تولیدکنندگان این ماده سیاه رنگ در جهان است. این کشور در عین حال با در آمد ۲۰.۶ میلیارد دلاری، ‌ دومین صادرکننده برتر زغالسنگ است و سهم ۱۶.۶ درصدی از کل صادرات این ماده معدنی دارد که به کشورهایی همچون چین و هند صادر می شود. میزان تولید زغال سنگ اندونزی طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به ۱۴۳ میلیون تن رسید. این میزان هنوز پاسخگوی دستیابی به هدف تولید ۵۵۰ هزار میلیون تن زغال سنگ این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی است.

طی سال گذشته میلادی میزان تولید جهانی زغال سنگ به ۸ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تن رسید. پیش بینی می شود میزان تولید جهانی این ماده معدنی در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها با رشد ۰.۵ درصدی به ۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تن افزایش یابد.

کد خبر: ۱۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha