۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کارکنان صنعت گاز نقش اساسی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ دارند
معاون وزیر نفت در امور گاز:

کارکنان صنعت گاز نقش اساسی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ دارند

معاون وزیر نفت در امور گاز در بازدید از شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با توجه به رابطه تولید و اشتغال و وابستگی آن به انرژی گاز، کارکنان صنعت گاز نقش اساسی در تحقق شعال سال ۱۴۰۱ خواهند داشت.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در جمع مدیران و رؤسای شرکت گاز استان خراسان رضوی با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به قول امام خمینی، خراسان مرکز ایران است و خداوند به ما توفیق داد تا در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ در کنار مضجع شریف رضوی باشیم.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشغال‌آفرین» اشاره کرد و افزود: فعالیت صنعت گاز به طور مستقیم با موضوع تولید و اشتغال رابطه دارد؛ زیرا به طور تقریبی همه صنایع کشور وابسته به انرژی گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: تلاش و همت کارکنان صنعت گاز به دلیل توسعه کسب و کار واحدهای تولیدی، مهم و دارای ارزش معنوی است، ضمن آن که تولید و اشتغال هم به فرموده رهبر معظم انقلاب در حکم «جهاد» است.

چگنی ادامه داد: به دنبال هوشمندسازی فعالیت‌های صنعت گاز هستیم. مصرف گاز در ایران بهینه نیست و هوشمندسازی سبب می‌شود تا امکان اعمال سیاست نظارتی را داشته باشیم.

وی به موضوع حفظ و نگهداشت شبکه‌های گازرسانی هم اشاره کرد و گفت: افزون بر ضرورت استمرار و تقویت فعالیت‌های بهینه‌سازی مصرف گاز، بحث مقاوم‌سازی نیز باید به طور جدی در دستور کار شرکت‌های گاز استانی قرار گیر و پایش و نظارت مستمر شبکه‌ها از سوی بازرسی فنی‌ها با دقت انجام شود. صیانت و نگهداشت شبکه‌های گاز از ضروریاتی است که باید مورد توجه همه مدیران صنعت گاز باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به آمار بالای بهره‌مندی روستایی، شهری و صنعتی در استان خراسان رضوی از گاز، تصریح کرد: شرکت گاز استان خراسان رضوی یکی از شرکت‌های موفق کشور در حوزه گازرسانی است.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های تکلیفی مجمع در حوزه‌های گازرسانی شهری، روستایی و گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در سال ۱۴۰۰ بصورت کامل محقق شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۴۰۰، گازرسانی به ۹۰۰ هزار واحد شهری و روستایی هدفگذاری شده بود که سهم شرکت گاز استان خراسان رضوی ۷۰ هزار واحد معادل ۸.۷ درصد بود، افزود: پارسال با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی، ۹۳۹۶۰ واحد شهری و روستایی به جمع مشترکان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی یادآور شد: از برنامه گازرسانی به پنج هزار واحد تولیدی- صنعتی کشور از محل اعتبارات بند «ق»، گازرسانی به ۷۰۰ واحد معادل ۱۴ درصد کل برنامه برای شرکت گاز استان خراسان رضوی منظور شده بود که این مهم نیز با تلاش جمعی کارکنان، پیمانکاران و مشاوران و حمایت‌های شرکت ملی گاز و مدیریت ارشد استان، به ۷۵۰ واحد تولیدی صنعتی در استان خراسان رضوی گازرسانی شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha