۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
خانه های لوکس ۲۰ شهر گران جهان چند؟ | تهران جامانده در جایگاه یازدهم یا هجدهم گرانترین خانه ها
با یک میلیون دلار چند متر ملک گران می توان خرید؟

خانه های لوکس ۲۰ شهر گران جهان چند؟ | تهران جامانده در جایگاه یازدهم یا هجدهم گرانترین خانه ها

گران ترین خانه های لوکس در شهر های جهان چقدر قیمت دارند و با یک میلیون دلار در شهر های لوکس چقدر زمین می توان خرید؟ در تهران وضعیت چه طور است؟

بازار، گروه راه و مسکن: موناکو همچنان گران ترین شهر جهان از نظر قیمت املاک و مستغلات است و با مبلغی بالغ بر یک میلیون دلار می توان مساحتی به وسعت ۱۴.۶ متر مربع را خریداری کرد و پس از آن هنگ کنگ در رتبه دوم قرار دارد.

به عبارت بهتر اگر هر دلار را با قیمت بازار آزاد ۲۷ هزار تومان محاسبه کنیم بابت تامین ۱۴.۶ متر زمین در موناکو باید ۲۷ میلیارد تومان پرداخت که با یک محاسبه ساده می توان دریافت که هر متر ملک لوکس در این شهر حدود۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان می باشد.

بابت تامین ۱۴.۶ متر زمین در مواناکو باید ۲۷ میلیارد تومان پرداخت که با یک محاسبه ساده می توان دریافت که هر متر ملک لوکس در این شهر حدود۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان می باشد

خانه های لوکس تهران جامانده در لیست ۲۰ شهر گران دنیا!

این در حالی است که بر اساس آخرین اخبار منتشره بالاترین قیمت هر متر ملک در تهران حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که اختصاص به یک پنت هاوس در منطقه فرشته می باشد که می توان با یک میلیون دلار تنها ۵۴ متر از آن را خرید که اگر بنا بر گرانترین قیمت ها ی شهرها باشد تهران می تواند در لیست ۲۰ شهری قرار بگیرد که گرانترین خانه های لوکس را دارند و در جایگاه یازدهم بعد از پاریس و قبل از پکن جای بگیرد.

پنت‌هاوس ۸۰۰ متری به ادعای آگهی دهنده تاپ لوکیشن در خیابان فرشته، دارای ۴ اتاق خواب، ۱۰ واحد پارکینگ، سالن اجتماعات، استخر، سونا، جکوزی، روف گاردن و ... به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده که قیمت هر متر آن عدد عجیب و غریب ۵۰۰ میلیون تومان است.

البته برخی از پنت‌هاوس و ویلاهایی تهران با قیمت‌های ۷ تا ۱۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده اند و در محدوده شهرک غرب این مبلغ به نصف یعنی ۲۵۵ تا ۲۲۵ میلیون تومان هم می رسد که در این صورت نیز می توان خانه های لوکس تهران را در ۲۰ شهر گران دنیا قرار داد و جایگاهش را به رتبه هجدهم و بعد از بمبئی و قبل از دبی قرار داد. اما ظاهرا این نهاد شاخص ساز تنها صد بازار مهم و معروف جهان را برای ارزیابی قرارداده است.

به عبارت بهتر خانه های لوکس تهران را می توان در جایگاه یازدهم تا هجدهم گرانترین شهرهای جهان گنجاند.

بر اساس داده های نایت فرانک که در اوایل این ماه میلادی (دو سه روز گذشته) منتشر شده تعداد متر مربع املاک و مستغلات لوکس را که می توان با قیمت ۱ میلیون دلار خریداری کرد در شهر های گران دنیا محاسبه کرده و لیستی منتشر کرده که در صدر آنها موناکو، هنگ کنگ و لندن هستند. شهرهایی که به شدت از کمبود زمین رنج می برند.

بر اساس داده های این موسسه با یک میلیون دلار شما می توانید با همین مبلغ ۳۵ متر مربع در سنگاپور، ۷۳ متر مربع در برلین و ۱۰۶ متر مربع در مادرید خریداری کنید.

در حالی که با یک میلیون دلار می توان یک فضای ۱۳۷ متری مسکونی در دبی خریداری کرد که تقریباً سه برابر بیشتر از فضایی است که با همین مبلغ در سنگاپور می توان خرید.

بدیهی است پرداخت چنین مبالغی همراه با امتیاز های ویژه برای سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند و از این رو چنانچه بازار مسکن تهران به همین منوال پیش برود افراد بر اساس اصل تصمیمات عقلایی در اقتصاد وسوسه خرید خانه در خارج را در سر می پروانند. به خصوص که به گفته مشاوران املاک عموما این خانه های گران قیمت و لوکس خالی بوده و کمتر خریدار و یا حتی مستاجری با قیمت های اعلامی دارند.

بر اساس داده های نایت فرانک میانگین ارزش املاک مسکونی لوکس در سال ۲۰۲۱ در حدود ۸.۴ درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ رشد سالانه را از زمان راه اندازی شاخص املاک مسکونی لوکس Prime "PIRI ۱۰۰" یعنی سال ۲۰۰۸ ثبت کرده است.

شاخص املاک مسکونی لوکس Prime "PIRI ۱۰۰" شاخصی است که در آن قیمت املاک مسکونی لوکس را در بازارهای اصلی جهان دنبال می کند.

بد نیست بدانید که این نرخ رشد در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۹ درصد بوده است.

طبق ادعای این موسسه از ۱۰۰ بازار مسکونی لوکسی که ردیابی شده‌اند، ۳۵ درصد از مکان‌ها شاهد افزایش قیمت خیره‌کننده ۱۰ درصدی یا بیشتر بوده‌اند که قدرت بازارها را با وجود همه‌گیری تایید می‌کند، در حالی که تنها ۷ مکان در طول سال ۲۰۲۱ کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنینی پیش بینی می شود که در سطح جهانی، قیمت املاک مسکونی لوکس در طول سال ۲۰۲۲ بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد کند. در ادامه به ۲۰ شهر ی که می توان با یک میلیون دلار کمترین مقدار ملک لوکس را خرید اشاره می کنیم.

۱- موناکو، ۱۴.۶مترمربع

۲- هنگ کنگ ۲۱.۳ مترمربع

۳- لندن ۳۰.۶ مترمربع

۴- نیویورک ۳۳.۳ مترمربع

۵- سنگاپور ۳۵.۴ مترمربع

۶- ژنو ۳۷.۱ مترمربع

۷- سیدنی ۴۱.۴ مترمربع

۸- شانگهای ۴۲.۰ مترمربع

۹- لس آنجلس ۴۲.۲ مترمربع

۱۰- پاریس ۴۲.۳ مترمربع

۱۱- پکن ۵۵.۸ مترمربع

۱۲- توکیو ۶۴.۳ مترمربع

۱۳- برلین ۷۳.۰ مترمربع

۱۴- میامی ۷۷.۴ مترمربع

۱۵- ملبورن ۸۴.۳ مترمربع

۱۶- مادرید ۱۰۵.۵ مترمربع

۱۷- بمبئی ۱۰۸.۱ مترمربع

۱۸- دبی ۱۳۶.۵ مترمربع

۱۹- کیپ تاون ۲۱۹.۵ مترمربع

۲۰- سائو پائولو ۲۵۶.۳ مترمربع

کد خبر: ۱۴۳٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha