۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
ضرورت حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

تبریز-استاندار آذربایجان شرقی کیفی‌سازی و دانش‌بنیان شدن را حلقه مفقوده بخش تولید دانست وگفت: اگر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان درکنار صنایع نهادینه شود بسیاری از معضلات تولید در حوزه بهره‌وری قابل حل است.

به گزارش بازار، عابدین خرّم در نخستین جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان در سال جدید، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با علم به اهمیت کیفی‌سازی در بخش تولید، امسال بر مسأله دانش‌بنیان شدن این بخش تأکید کردند که اگر به این موضوع توجه شود، تولید و اشتغال هدفمندتر و با نتایج بهتر محقق خواهد شد

وی، مشاوره شغلی برای افراد جویای کار را از جمله مشکلات حوزه اشتغال استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط هدفمندی بین افراد جویای کار و صاحبان صنایع و کارفرمایان وجود ندارد که لازم است اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بخش خصوصی و تعاونی اقدام اساسی در این حوزه انجام دهد.

خرّم، ارائه مشاوره‌های شغلی به افراد جویای کار بویژه فارغ‌التحصیلان بیکار، ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، دهک‌های پایین جامعه و مددجویان نهادهای حمایتی را ضروری دانست و گفت: با وجود فرصت‌های شغلی در بخش تولید استان، دسترسی نیروی کار به این فرصت‌ها دشوار است و لازم است که نیروی کار متناسب با نیاز کارفرمایان شناسایی و ارتباط بین آنها برقرار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین حل مشکل بیکاری در برخی از شهرها و روستاهای استان را نیازمند اصلاح روش‌ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که سهم بالایی در حوزه اشتغال دارند، مزیت‌های مربوط به این بخش‌ها را شناسایی و فعال کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان در حوزه تخصصی خود به صورت جدی وارد شده و موانع ایجاد اشتغال را رفع کنند، افزود: اگر موانع رفع شود، کاروان تولید و اشتغال خودبه‌خود به حرکت درمی‌آید.

خرّم همچنین بر فعال‌تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید و تلاش برای افزایش سهم استان از تسهیلات و اعتبارات اشتغال‌زایی تأکید کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha