۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
شستا از تاریک خانه به برج شیشه‌ای بورس منتقل شد
وزیر تعاون هم به مانور رسانه ای عرضه شستا پیوست

شستا از تاریک خانه به برج شیشه‌ای بورس منتقل شد

شریعتمداری، وزیر تعاون با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا گفت: امروز شستا از تاریک خانه به برج شیشه‌ای بورس منتقل شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد شریعتمداری در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقریباً ۴۸ ساعت قبل آگهی اولین عرضه سهام شستا به عنوان بزرگترین شرکت واگذار شده بورس انجام و عرضه اولیه آن از امروز صبح آغاز شد، گفت: با ورود شستا به بورس همه آن اهداف اقتصادی و شفافیتی که در اداره امور شرکت‌های اقتصادی همواره مورد سوال ناظران و مردم شریف ایران بوده است، محقق شد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که رئیس جمهور از گذشته در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری برای خروج از نظام بنگاهداری اقتصادی توسط دولت و به طور کلی مردمی سازی اقتصاد به جای اقتصاد دولتی وعده داده بود، امروز این مهم با واگذاری سهام شرکت شستا به بورس انجام شد.

وی گفت: امروز شستا از تاریک خانه به برج شیشه‌ای منتقل شد و ترازنامه شستا در پرتابل بورس قرار گرفت و همه شرکت‌های تابعه شستا باید سهام شان را تا سقف ۲۰ درصد کاهش دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با این اتفاق شستا به یک شرکت بزرگ برای سبد گردانی سهامش به نفع کارگران و بیمه گزاران در سطح کشور تبدیل می‌شود که منافع بزرگی را برای بیمه گزاران و کارگران تأمین می‌کند و هم مداخله اش را در نظام اقتصادی کشور به حداقل کاهش می‌دهد.

شریعتمداری گفت: مجموعه شستا با توجه به قیمت گذاری به عمل آمده حدود ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که طبیعی است این ارزش حدود ۵ درصد به ارزش بازار بورس ایران بیفزاید.

وی افزود: در اولین عرضه بزرگترین شرکت کشور ۸ میلیارد سهم از مجموعه شستا با ارزشی حدود ۹ هزار میلیارد تومان در دست واگذاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: سایر بخش‌های اقتصادی در دولت نیز همین مسیر را طی کنند.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت تعاون در خصوص کمک به کنترل بیماری کرونا افزود: این وزارتخانه دارای ۸۰ مرکز درمانی در چارچوب بیمارستان و ۳۳۰ مرکز درمانی در سطوح مختلف است که از ابتدای شیوع بیماری کرونا کارکنان سازمان تأمین اجتماعی قریب ۱۵ هزار نفر از بیماران مشکوک به این بیماری را در بیش از ۵۰۰۰ تخت اختصاص یافته به این امر در کشور تحت درمان قرار دادند.

کد خبر: ۱۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha