۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
سنددارکردن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری‌شان را می‌کشد
وزیر جهاد کشاورزی:

سنددارکردن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری‌شان را می‌کشد

ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم سنددار می شود.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فقط چهار درصد از اراضی کشاورزی ما در ایران سند دارد، افزود : با سنددارکردن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری‌شان را می‌کشیم.

وی گسترده‌کردن چتر کشاورزی قراردادی، تلاش برای افزایش طرح‌های آبخیزداری به ده میلیون هکتار در سال و مراقبت از بازار تولیدات کشاورزی در جهت حمایت از مصرف‌کننده از دیگر اقدامات دولت است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت : ما در کشور ۱۸/۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی داریم؛ تقریباً ۵۳ درصد این اراضی دیمی و ۴۷ درصد اراضی آبی هستند.

وی افزود : در دولت سیزدهم، طرح حمایت از اراضی دیم تقریباً در ۲/۶ میلیون هکتار از اراضی کشور با کمک ستاد اجرایی فرمان امام شروع شده است و امیدواریم توسعه کشت دیم در کشور بتواند شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از صندوق توسعه ملی سالی ۲۰۰ میلیون یورو به آبخیزداری تزریق اعتبار شد گفت : از ۱۲۲ میلیون هکتار وسعت آبخیز داری، سی میلیون هکتار آن تاکنون آبخیزداری شده و نود میلیون هکتار آن باقی مانده است.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به حمایت از تولید گفت : برای سال ۱۴۰۱ کشاورزی قراردادی در مرکبات را هم شروع می‌کنیم و با باغدارانمان قرارداد خواهیم بست.

وی افزود : در بحث مربوط به خودکفایی شکر و پنبه هم طرح‌هایی در دست اجرا داریم.

وزیر جهاد کشاورزی از الکترونیکی شدن تمام مجوز ها خبر داد و افزود : هدف ما رفع موانع و مانع‌زدایی تولید است و ما کار صدور مجوز ها را با قوت و قدرت تا انتها پیش خواهیم برد تا هر کس که می‌خواهد با کمترین زمان مجوز بگیرد و با شفافیت کامل بتواند در این زمینه حرکت کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha