۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
بزرگ‌ترین ضرر نفت در پی انتشار ذخایر نفتی آمریکا

بزرگ‌ترین ضرر نفت در پی انتشار ذخایر نفتی آمریکا

در حالی که اعضای آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) برای پیوستن به بزرگترین انتشار ذخایر نفتی ایالات متحده موافقت کردند، نفت ضررهای خود را افزایش داد.

به گزارش بازار، پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه عرضه را اعلام کرد، قیمت‌ها ۷ درصد کاهش یافت. هر دو معیار بدترین عملکرد هفتگی خود را از آوریل ۲۰۲۰ ثبت کردند.

در آخرین روز معاملاتی هفته، معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳ درصد کاهش در ۱۰۴ دلار و ۳۹ سنت به کار خود پایان رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۱.۰۱ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته هیدچیکا کویزومی، مدیر بخش امور بین‌الملل در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه بر سر حجم یا تعهدات هر کشور در نشست اضطراری خود به توافق نرسیدند. جزئیات بیشتر ممکن است "در طی یک هفته آینده یا بیشتر" مشخص شود.

اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است، روز پنجشنبه با وجود فشارهای غرب برای افزایش تولید، به برنامه‌هایی برای افزایش ۴۳۲ هزار بشکه در روز به هدف خود در ماه مه پایبند بود.

استفان برنوک، تحلیلگر PVM گفت: «سیل در حال نزدیک شدن به بشکه‌های آمریکا این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که بازار برای یافتن عرضه کافی در ماه‌های آینده تلاش خواهد کرد.»

آزادسازی ایالات متحده در مقایسه با انتظارات مبنی بر اینکه ۳ میلیون بشکه در روز از نفت روسیه بسته خواهد شد، کمرنگ است، زیرا تحریم‌ها فشار می‌آورند و خریداران از خرید خودداری می کنند.

در یک سیگنال نزولی برای تقاضا، مرکز تجاری چین در شانگ‌های پس از اینکه دولت اکثر ۲۶ میلیون ساکن شهر را با هدف جلوگیری از گسترش COVID-۱۹ قرنطینه کرد، روز جمعه متوقف شد.

جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد پیش بینی قیمت خود را بدون تغییر در ۱۱۴ دلار در هر بشکه برای سه ماهه دوم و ۱۰۱ دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال جاری حفظ کرده است.

مهمتر از همه، آزادسازی ذخایر نفت منبع دائمی عرضه نیست، و اگر میانگین نفت سرگردان روسیه در سال آینده بیش از یک میلیون بشکه در روز باشد، این امر سال ۲۰۲۳ را با کسری عمیقی مواجه خواهد کرد و پیش بینی قیمت ۹۸ دلاری ما برای هر بشکه را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha