۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
اصلاح قانون بازار سرمایه؛ نخستین گام بورسی مجلس در سال جدید| موانع بنگاه های اقتصادی را برمی داریم
اختصاصی بازار:

اصلاح قانون بازار سرمایه؛ نخستین گام بورسی مجلس در سال جدید| موانع بنگاه های اقتصادی را برمی داریم

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال ۱۴۰۱ اصلاح جدید قانون بازار سرمایه است که می‌کوشیم این موضوع را در ماه‌های اولیه سال در دستور کار قرار دهیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس برای اینکه بخشی از مشکلات در بازار سرمایه را تحت ساختار قانونی قرار دهد تغییراتی تحت عنوان اصلاح بازار سرمایه را در دستور کار قرار داد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه بخش‌های زیادی از این طرح در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

پورابراهیمی بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال ۱۴۰۱ اصلاح جدید قانون بازار سرمایه است که می‌کوشیم این موضوع را در ماه‌های اولیه سال در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما در راستای این طرح از همه اساتید و فعالان در این عرصه دعوت کرده‌ایم تا در این بخش اظهار نظر کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که هم با اصلاح قوانین و مقررات و هم با اقدامات کوتاه‌مدت می‌توانیم مجموع این موارد را در خدمت بازار سرمایه قرار دهیم.


پورابراهیمی در ادامه در ارزیابی خود پیرو آینده بازار سرمایه در سال جاری اظهار داشت: ما آینده بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً با توجه به شرایط مثبتی که در بحث مذاکرات در حال رقم خوردن بوده و از طرفی نگاه به توانمندی‌های درون کشور فارغ از بحث مذاکرات مطرح است، روند آینده بازار سرمایه مطلوب بوده و انشاالله در تحقق منافع اقتصادی موثر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون اقتصادی بر مبنای دو مولفه است، اظهار داشت: رویکرد محتوایی و دیگری رویکرد عملیاتی در این بخش مدنظر است؛ در رویکرد محتوایی به دنبال برداشتن موانع در حوزه بنگاه‌های اقتصادی هستیم تا این بنگاه‌ها بتواند صادرات شان را به خوبی انجام دهند لذا وقتی ما دست به این اقدام می‌زنیم شرکت‌ها با عملکرد بهتر فعالیت کرده و نتیجه آن به سود مردم است.

وی تاکید کرد: هرچه کمک مجلس و کمیسیون اقتصادی به بخش واقعی اقتصاد بیشتر شود، بنگاه‌ها انتفاع بیشتری کسب می‌کنند و انتفاع بیشتر بنگاه‌ها هم سهم دولت و هم سهم مردم را بیشتر می‌کند چرا که در بسیاری از شرکت‌های بورسی هم مردم سهامدار دارند و هم دولتی ها، بنابراین وقتی ما تقویت فضای اقتصادی کشور را با شاخصه‌هایی نظیر حوزه بیمه، نظام بانکی و نرخ خوراک در دستور کار قرار دهیم قطعاً مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی بازار سرمایه گفت: باز و بسته شدن نمادها، دستکاری در قیمت و فرآیند اجرایی معاملات از جمله دغدغه‌های ماست بنابراین ما به جد این موارد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha