۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
صادرات کالا از مرز هلاله شمالی در استان ایلام انجام می‌شود
استاندار ایلام در گفتگو با بازار؛

صادرات کالا از مرز هلاله شمالی در استان ایلام انجام می‌شود

ایلام- بهرام نیا، استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های بازارچه مرزی هلاله شمالی، گفت: صادرات کالا به زودی از مرز هلال شمالی در استان انجام می‌شود.

حسن بهرام نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: روز گذشته در قالب یک تیمی مرکب از تیم اقتصادی، سیاسی، امنیتی به استان دیاله عراق برای گفتگو و همکاری دوجانبه در راستای با تفاهم نامه گذشته، سفری داشته ایم.

وی افزود: در این سفر در خصوص مسائل صادرات و واردات بحث شد، در زمینه تره بار، مواد لبنی،مواد پلاستیک،, مواد سنگی و فلزی و همچنین کلنیکر سیمان و نفت و گاز امکان صادرات وجود دارد که خوشبختانه بخشی از آن مورد موافقت استاندار دیاله عراق قرار گرفت.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در حوزه واردات نیز به مسئولان دیاله عراق اعلام شد که این آمادگی وجود دارد نیازمندی های استان در حوزه های کشاورزی، عمرانی، ماشین آلات راهسازی، نساجی با همکاری استان دیاله عراق انجام شود که مسئولان عراقی خوشبختانه با این بخش نیز موافقت کردند.

وی عنوان کرد: موضوع مهم دیگر بحث زیرساخت های بازارچه مرزی هلال شمالی است، باید زیرساخت های آب، برق،تلفن، جاده دسترسی، اینترنت را برای استقرار نیروهای امنیتی و ادارات مرتبط با صادرات و واردات از قبیل گمرک و سایر دستگاه های مرتبط فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha