۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
شرکت‌های دانش‌بنیان همدان به دنبال نوآوری در تولید باشند
استاندار همدان:

شرکت‌های دانش‌بنیان همدان به دنبال نوآوری در تولید باشند

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه توسعه و تکمیل ظرفیت های موجود برای تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در دستور کار است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان همدان به دنبال نوآوری در تولید باشند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی تحقق شعار سال، گفت: ستاد استانی تحقق شعار سال، مرکب از دستگاه‌های ذیربط علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی تشکیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین منابع امنیت غذایی، آب و خاک هستند بنابراین باید از هر امکانی برای تقویت و بهره‌وری این دو عنصر اساسی استفاده شود، گفت: باید برای تحقق شعار سال از حوزه تحقیق و تئوری‌پردازی صرف عبور کرده و در راستای عملیاتی و اجرایی کردن ایده‌ها و طرح‌ها گام برداشت.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه باید حوزه‌های مختلف صنعت، گردشگری، خدمات و کشاورزی، به سمت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها حرکت‌ کنند، گفت: با توجه به عدم رعایت مباحث علمی و استانداردسازی در محصولات کشاورزی، صادرات در این زمینه دچار وقفه شده است.

استاندار همدان بابیان اینکه ستاد استانی تحقق شعار سال و کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تشکیل خواهد شد، گفت: کمیته‌های علمی مجزا از سایر کمیته‌های ستاد استانی تحقق شعار سال تشکیل خواهند شد و به بخش‌های تخصصی زیرمجموعه خود خواهند پرداخت.

وی از برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد استانی تحقق شعار سال به صورت هفتگی خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری در راستای تحقق شعار سال باید امکانات و ظرفیت خود را به کار گیرد.

وی بایادآوری اینکه توسعه و تکمیل ظرفیت های موجود برای تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در دستور کار است، افزود: مجموعه دانشگاه‌های استان همدان با تمام قدرت و توان در راستای تحقق شعار سال پشتیبان حوزه تولید خواهند بود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال نوآوری باشند؛ به این معنا که اگر در بخش تولید مشکلاتی به وجود بیاید با روش‌های جدید برطرف و با کاهش هزینه‌ها، بازدهی و بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی علاقمندند تا با دانشگاه‌های استان در راستای عملیاتی کردن تحقق شعار سال همکاری کنند، گفت: باید ارتباط بین مجموعه تولید با دانشگاه‌های استان همدان بیش از پیش تقویت شود ضمن اینکه کمیته‌های تخصصی در ستاد تحقق شعار سال، راهکارها و روش‌های کاربردی در بخش‌های تخصصی خود را ارائه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha