۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
گردشگری منطقه آزاد اروند نفس‌های آخر خود را می‌کشد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

گردشگری منطقه آزاد اروند نفس‌های آخر خود را می‌کشد

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: گردشگری منطقه آزاد اروند نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نوروز امسال رکود دو ساله گردشگری منطقه آزاد اروند را از بین برد و خوشحالیم که رونقی برای کسب و کارهای گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این رونق استمرار داشته باشد، افزود: عالی‌ترین مقام تصمیم گیرنده حوزه گردشگری، سازمان منطقه آزاد اروند است و فرد تصمیم گیرنده باید متخصص، دلسوز و دارای پایگاه اجتماعی باشد و آزموده را آزمودن خطاست.

این فعال گردشگری مجموع طرح‌های دو سال گذشته حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند را تخصصی برشمرد و گفت: برگزاری دوره تسهیلگری جوامع محلی برای اولین بار، پیگیری مشکلات فرودگاه بین‌المللی آبادان، برگزاری دوره‌های هوانوردی برای اولین بار، برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی برای اولین بار، احداث اولین واحد بوم‌گردی توسط بخش خصوصی برای اولین بار، تشکیل کمیته تاکسی آبی برای اولین بار، آماده کردن طرح جامع گردشگری برای اولین بار، تشکیل دو تعاونی صنایع دستی برای اولین بار، حضور موفق در نمایشگاه بین‌المللی و گردشگری تهران و تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت برای اولین بار بخشی از طرح‌های اجرای شده دو سال گذشته است.

موید راد ادامه داد: پیگیری برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازهای داخلی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان، توجه به موضوع گردشگری کشاورزی و احیای کسب و کارهای روستایی برای اولین بار، رایزنی با صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات به فعالان صنایع دستی برای اولین بار، رکورد برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی برای اولین بار و همچنین رایزنی با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران دیگر اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی تصریح کرد: تغییرات مدیرتی باید سبب شود سطح فعلی افزایش یابد و انتخاب مدیران کم تجربه، غیر متخصص و همچنین غیر همسو با جامعه گردشگری منطقه آزاد اروند ضمن اینکه توسعه به دنبال ندارد بلکه باعث عقبگرد می‌شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: اگر بنا باشد مدیران سابق که باعث از دست رفتن پروازهای خارجی و رکود صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند شدند مجددا سکان مدیریتی را بر عهده بگیرند، اینگونه قلمداد می‌شود که گردشگری منطقه آزاد اروند نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

موید راد در پایان عنوان کرد: از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند تقاضا می‌شود افرادی که با نخبگان، دانش آموختگان و فعالان واقعی گردشگری زاویه فکری دارند را منصوب نکنند و برای تصمیمیات مدیریتی حتما رویکرد مشورتی با بدنه مردمی متخصص را داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha