۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات نفتی شده ایم
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات نفتی شده ایم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: مرحله دانش معکوس و ساخت محصولات را گذراندیم و وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات و برنامه ریزی شدیم.

به گزارش بازار، علیرضا دانشی افزود: با استقرار دولت سیزدهم در مدت شش ماه برنامه گسترده ای درباره برگشت به میزان تولید پیش از تحریم ها برنامه ریزی شد و این برنامه ریزی ها معطوف به برنامه های کوتاه مدت، میان و درازمدت بود.

او با اشاره به فعالیت های حوزه صنعت نفت در قسمت بالادستی شامل تحت الارض و سطح الارض گفت: بر اساس این موضوع، ۱۸ موضوع مهم را که می توانست ما را سریع به ظرفیت مناسب برگرداند طراحی کردیم که برخی از این برنامه ها به برنامه های درون چاهی معطوف بودند و برخی از اقدامات موجب شد شرایط مطلوب تری ایجاد شود.

دانشی افزود: علاوه بر این در سطح الارض به مقوله مهم از جمله خطوط لوله های جریانی توجه شد و ۵۱ اقدام شامل ۲۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله را با برنامه ریزی تعمیراتی مفصلی انجام دادیم و شرایط مطلوبی داریم.

او اضافه کرد: تعمیر تأسیسات اساسی و بزرگ مانند واحدهای بهره برداری را انجام دادیم و اکنون شرایط مطلوبی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریم ها داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره حضور شرکت های دانش بنیان در افزایش ظرفیت تولید نفت گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ما را به این وضعیت رسانده است که می توانیم با همه قدرت بگوییم ان شاء الله به شرایط پیش از تحریم ها به سرعت برخواهیم گشت و نشانه بارز آن افزایش تولید است.

دانشی درباره مقوله شعار امسال گفت: در این باره کارهای بسیار مهمی را طراحی کرده بودیم و جلسات خوبی را با نهاد ریاست جمهوری داشتیم؛ خوشبختانه اکنون برنامه منسجم و خیلی خوبی را در سه سطح کاری طراحی کردیم و ان شاء الله با مراکز دانش بنیان مرتبط با حوزه صنعت نفت به صورت منسجم ارتباط برقرار می کنیم.

او افزود: چالش های خود را شناسایی کردیم و در حال ارتباط منطقی با مراکز دانش بنیان هستیم و وضعیت مطلوبی در رابطه با ایجاد مسائل اشتغال زایی داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: باید به سمت ارزش افزوده در صنعت نفت برویم و راهی نداریم جز این که این ارزش را از راه عمل و دانش و برنامه ریزی هایی که در مرز دانش است انجام دهیم.

دانشی افزود: برای رسیدن به این موضوع برنامه ریزی هایی را انجام دادیم.

او اضافه کرد: بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات و پژوهش مجلس شورای اسلامی، بر اساس هزار بشکه نفت شاید ۱۹ نفر مشغول کار شوند و ارزش افزوده حدود ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد.

او افزود: بر اساس مطالعات جهانی و مطالعات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، از این هزار بشکه می توانیم تا ۲۰۰ نفر را هم مشغول به کار کنیم و ارزش افزوده ای معادل چهار میلیون دلار را به دست بیاوریم.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha