۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰

احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰

با تلاش دستاه قضا بخش زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیل، به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش بازار، واحدهای تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیل در سال‌های اخیر با تلاش و پیگیری دستگاه قضا به چرخه تولید برگشتند تا کارگران بیکار نشوند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی دستگاه قضا، استان ایلام در راستای حمایت از تولید ۱۰۷ جلسه منتج به ۱۲۹ مصوبه جهت رفع موانع ۸۱ واحد تولیدی در استان تشکیل داده و با پیگیری‌های به عمل آمده و با همکاری دستگاه‌های متولی تعداد ۲۶ کارخانه و واحد تولیدی تعطیل رفع مشکل شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

در استان تهران با حمایت دادگستری این استان از ۴۵ واحد تولیدی رفع مشکل شده است. با پیگیری‌های مجدانه دادگستری استان تهران، واحدهای تولیدی صنایع شیر تهران شهداد (وارنا) با ۱۳۰ نیروی کار، کشتارگاه صنعتی گوشت بهین با ۱۱۰ نیروی کار، فولاد قزوین با ۲۲۰ نیروی کار، فولاد سیادن با ۱۴۰ نیروی کار، پارس آرمان شفق با ۱۸۰ نیروی کار، ریسندگی و بافندگی کوکما با ۱۰۰ نیروی کار، آلومینیوم پارس با ۷۳۵ نیروی کار، صفا شیمی با ۴۰ نیروی کار، لاستیک البرز (کیان تایر) با ۹۵۰ نیروی کار، کشت و صنعت جوانه چهار فصل با ۶۰ نیروی کار، لوله و تجهیزات سدید با ۴۱۲ نیروی کار، سالم ماکارون با ۲۵ نیروی کار، شهاب سنگ صادق با ۴۰ کارگر، صنایع غذایی و بسته بندی ژوبین پروتئین با ۴۰ کارگر، تهران ماشین با ۲۵ نیروی کار، بسپار شفاف پوشش با ۱۷۵ نیروی کار، پرنده پرداز با ۸۰ کارگر، پرنیان تافته آمل با ۱۵۰ کارگر و ساسان پیمان با ۱۸ کارگر فعال و احیاء شده‌اند.

در استان گلستان نیز ۳۹۹ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته که ۲۳۸ مورد از این تعداد پس از بررسی و حل مشکل بایگانی شده است. همچنین تعداد ۸ واحد تولیدی – صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل استان مستقیما با مساعدت ستاد استانی احیا و به چرخه تولید بازگشته اند. با پیگیرهای صورت گرفته نیز از تعداد ۳۴۸ مورد از واحدهای تعطیل شناسایی شده تعداد ۶۹ مورد از ان‌ها با همکاری بین دادگستری و دستگاه‌های اجرایی احیا و به چرخه تولید باز گشته‌اند.

در استان کرمانشاه هم ستاد اقتصاد مقاومتی استان در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ۱۴ جلسه تشکیل داده است که ماحصل آن ۸۱ مصوبه برای رفع مشکلات ۷۵ واحد تولیدی بوده است که با اجرای این مصوبات ۸۰ درصد مشکلات این واحدهای تولیدی مرتفع شده است.

در استان البرز نیز در خواست بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی بررسی و مشکل ۴۵ واحد تولیدی مرتفع شده است.

در استان فارس نیز در خواست ۵۱۵ واحد تولیدی بررسی و مشکل ۱۲۵ واحد تولیدی تاحدود زیادی مرتفع شده است.

در استان همدان ۱۴۹ نشست در راستای بررسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی استان برگزار شد.

همچنین در استان قم ۱۰ واحد تولیدی رفع مشکل شده و زمینه بازگشت به کار ۴۷۴ کاگر فراهم شده است.

در استان لرستان هم مشکل ۹ واحد تولیدی بررسی شده است که در نتیجه یک واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته و یک واحد نیز در مرحله بازیابی است.

در استان خراسان جنوبی هم مشکل ۲۷ واحد تولیدی بررسی شده است که از ۲۲ واحد تولیدی بازدید بعمل آمده و ۱۷ مورد نیز احیا شده است.

در استان آذربایجان غربی ۸۴ جلسه برای رفع مشکل واحدهای تولیدی برگزار شده که در نتیجه آن ۱۰۴ مصوبه برای رفع مشکل ۲۲ واحد تولید به تصویب رسیده است.

در استان خراسان رضوی نیز یک هزار و ۷۶ بازدید از واحدهای تولیدی به عمل آمده است که از این تعداد ۳۹۰ بازدید توسط قضات و ۶۸۸ بازدید توسط متصدیان دفاتر کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاری در شهرک صنعتی صورت گرفته و از ۳۱۰ واحد تولیدی رفع مشکل شده است.

در استان کردستان هم مشکلات ۷۸ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و از این تعداد ۵۳ واحد تولیدی مشکلاتشان مرتفع شده است.

در استان اصفهان تعداد ۷ کارخانه و ۱۱ واحد تولیدی مورد حمایت قرار گرفته و رفع مشکل شده که منجر به تثبیت حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی شده است.

در استان سیستان و بلوچستان نیز از ۳۵ واحد تولیدی بازدید بعمل آمده که از ۷ واحد تولیدی رفع مشکل شده است.

در استان مرکزی نیز مشکلات بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته که تعداد ۶۵ واحد تولیدی مشکلات حقوقی و قضایی آنها مرتفع شده و ۱۸۵ واحد تولیدی دیگر مشکلاتشان با واحدهای اجرایی مرتفع شده است.

در استان هرمزگان هم تعداد ۳۳ واحد تولیدی مورد حمایت قرار گرفته و رفع مشکل شده که زمینه بازگشت به کار ۴ هزار و ۵۵۰ کارگر فراهم شده است.

همچنین مشکلات ۲۹۸ واحد تولیدی در استان یزد، ۱۰۱ پرونده واحدهای تولیدی در استان کهگیلویه و بویر احمد، ۱۰ واحد تولیدی در استان اردبیل، ۴۴۷ واحد تولیدی در استان قزوین، ۶۱ واحدی تولیدی در استان مازندان، ۲۴۴ واحد تولیدی در استان آذربایجان غربی، ۱۵۵ واحد تولیدی در استان کرمان، ۵۳ واحد تولیدی در زنجان، ۱۹۲ واحد تولیدی در استان سمنان، ۷۰ واحد تولیدی در خراسان شمالی، ۴۲۹ واحد تولیدی در استان گیلان مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات بسیاری از آنها از سوی دستگاه قضایی مرتفع شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha