۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
قیمت بیت کوین ۵ درصد کاهش یافت| قیمت به کمتر از ۴۵ هزار دلار رسید
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین ۵ درصد کاهش یافت| قیمت به کمتر از ۴۵ هزار دلار رسید

در روز دوازدهم فروردین قیمت بیت کوین در بازار جهانی به کمتر از ۴۵ هزار دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز دوازدهم فروردین سال ۱۴۰۱ قیمت رمزارزها در بازار جهانی روند کاهشی داشت و سرعت این کاهش هم در سطح ۵ درصد قرار داشت. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۴۴ هزار و ۶۰۰ دلار بود که نسبت به روز قبل از آن ۵ درصد کاهش داشت. تحلیل گران بر این باورند قیمت مقاومتی بیت کوین در سطح ۴۵ هزار دلار است و انتظار نمی رود قیمت از این سطح پایین تر بیاید.

در روز دوازدهم فرودین قیمت هر اتریوم به مرز ۳۲۵۰ دلار رسید که ۴.۱۹ درصد نسبت به بیست و چهار ساعت قبل تنزل داشت. در این روز ارزش هر XRP به ۸۲ سنت رسید و ارزش دوج کوین هم بالغ بر ۳ درصد نسبت به روز قبل از آن کمتر شد.

دلیل افت ارزش رمز ارزها در این روز تلاش اروپایی ها برای قانون گذاری در این بازار ذکر شد. اروپا اولین قانون رسمی خود برای قانونمند کردن بازار رمز ارز را پس از آغاز طرح مدیریت بازار در امریکا تصوب کرده است.

کوین دسک در این مورد نوشت: «پارلمان اروپا در آخرین روز هفته طرحی را تصویب کرد که به موجب آن باید اطلاعات تمامی افرادی که در بازار رمز ارزها فعالیت می کند در اختیار مراجع دولتی قرار بگیرد. بر مبنای این طرح شفافیت برای فعالان در بازار رمز ارز به اندازه بازارهای دیگر اهمیت دارد و دلیلی برای عدم ارایه اطلاعات در مورد این افراد وجود ندارد بنابراین هر فردی که بیش از هزار یورو در بازار رمز ارزها مبادله انجام می دهد باید اطلاعاتش در اختیار مراجع دولتی قرار بگیرد و با او مانند تمامی فعالان بازار سرمایه برخورد می شود و مشمول مالیات می شود. این طرح با مخالفت شمار زیادی از فعالان بازار رمز ارزها روبرو شد و این نگرانی را ایجاد کرد که می تواند بستر را برای کاهش تقاضا در بازار فراهم کند.»

کوین دسک در ادامه نوشت:« سهم زیادی از افرادی که در بازار رمز ارزها فعالیت می کنند خواهان اعلام نشدن نامشان هستند و در صورتیکه قرار باشد اطلاعاتشان منتشر شود، دیگر در بازار فعالیت نخواهند کرد.شمار زیادی از خریداران بزرگ در بازار رمز ارز شرکتهایی هستند که برای فرار مالیاتی وارد بازار رمز ارز می شوند و تمایلی برای انتشار اطلاعات مالی خود ندارند.»

با وجود کاهش ارزش بیت کوین در این روز، آمارها نشان می دهد ارزش این رمز ارز طی یک هفته اخیر بالغ بر ۱۰ درصد رشد کرده است و تحلیل گران این روند رشد را نشانه اصلاح در بازار می دانند.

در کنگره امریکا هم طرح ایجاد دلار دیجیتال در بازار با سرعت پیشگیری می شود. با وجود اینکه تاییدیه های اولیه برای ایجاد دلار دیجیتال صادر شده است ولی هنوز تا رسیدن به زمان عرضه آنها به بازار فاصله زیادی وجود دارد. در دیگر کشورها هم طرح های مشابهی پیگیری شده است.

به عنوان مثال هند در نظر دارد این سیاست را به زودی در کشور اجرا کند و قوانین مرتبط با آن را تدوین کرده است.چین اولین کشوری است که یوان دیجیتال را عرضه کرده است و به طور آزمایشی وارد بازار کرده است. این کشور در نظر دارد به زودی پول های کاغذی را از کشور جمع کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha