۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
عقب نشینی آمریکا از تحریم کودهای شیمیایی روسیه

عقب نشینی آمریکا از تحریم کودهای شیمیایی روسیه

واشنگتن کودهای شیمیایی ساخت روسیه را از تحریم‌هایی که به علت بحران اوکراین علیه مسکو اعمال کرده بود، معاف کرد.

به گزارش بازار، آمریکا تحریم‌های اعمال شده بر محصولات کشاورزی روسیه از جمله کودهای شیمیایی را که به علت بحران اوکراین علیه مسکو اعمال شده بود، کاهش داد.

هدف از این اقدام، محافظت از کشاورزان آمریکایی در برابر کمبود محصولات شیمیایی با ادامه افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی مجوز کلی جدیدی به تاریخ ۲۴ مارس منتشر کرد که عملاً محدودیت‌های واردات کودهای شیمیایی روسی را لغو کرده است.

این سند، معاملات مربوط به صادرات و صادرات مجدد کالاهای کشاورزی را که ماه گذشته بر اساس "مقررات تحریم‌های فعالیت‌های خارجی مضر روسیه" واشنگتن ممنوع شده بود، مجاز می‌کند.

فهرست محصولات مرتبط با کشاورزی که اکنون از تحریم‌ها معاف شده اند شامل غذا برای انسان، حیوانات، ویتامین‌ها و مواد معدنی، افزودنی‌ها و مکمل‌های غذایی، بذر برای محصولات کشاورزی غذایی، کودها و مواد مولدی است.

معافیت‌ها همچنین شامل دارو، دستگاه‌های پزشکی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، و قطعات جایگزین برای دستگاه‌های پزشکی و اجزای پزشکی مرتبط با کووید-۱۹ می‌شوند. تحلیلگران می‌گویند، به زودی ممکن است اتحادیه اروپا از این اقدام امریکا الگوبرداری کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha