۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تاکید مجدد ایران بر آزادی دارایی‌های مسدود شده افغانستان

تاکید مجدد ایران بر آزادی دارایی‌های مسدود شده افغانستان

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: ضبط و توقیف دارایی‌های مسدود شده متعلق به مردم افغانستان غیرقانونی است.

به گزارش بازار، در کنفرانس بین المللی فراخوان و جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان که به میزبانی سازمان ملل متحد و سه کشور آلمان، انگلیس و قطر برگزار شد، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: وضعیت بشردوستانه در افغانستان رو به وخامت بوده و این کشور در حال حاضر با چالش‌ها، فرصت‌ها، و بیم و امیدهای بزرگی مواجه است.

مجید تخت روانچی افزود: در شرایط دشوار کنونی، انتظار می‌رود که جامعه جهانی در کمک به مردم افغانستان برای غلبه بر چالش‌ها، استفاده از فرصت‌ها، غلبه بر ترس و افزایش امید برای آینده‌ای روشن‌تر مشارکت کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور همسایه، در کنار مردم افغانستان ایستاده و از ظرفیت‌ها و امکانات خود برای غلبه بر چالش‌هایی که در چهار دهه گذشته با آن مواجه بوده‌اند، استفاده کرده است. ایران میزبان میلیون‌ها پناهنده بوده، که متأسفانه در چهل سال گذشته کمترین کمک بین المللی را دریافت کرده است. ایران در چند ماه گذشته بیش از سی محموله کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ارائه کرده است. این تنها یک نمونه از کمک‌هایی ایران به مردم افغانستان است.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: حمایت مالی جامعه جهانی برای کمک به افغانستان برای عبور از وضعیت دشوار کنونی حیاتی است.

وی افزود: ضبط و توقیف دارایی‌های مسدود شده متعلق به مردم افغانستان غیرقانونی است. آزاد کردن فوری و بدون قید و شرط همه این دارایی‌ها ضروری است. علاوه بر این، باید امید به آینده در میان مردم این کشور، به ویژه در میان نسل جوان که در آینده رهبری افغانستان را بر عهده خواهند داشت، تضمین شود.

تخت روانچی یادآور شد که این امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه یک حکومت فراگیر تشکیل شود و ساختار سیاسی و اجتماعی افغانستان افرادی از همه اقشار از جمله قومیت ها، مردان، زنان و جوانان را درگیر کند.

در پایان، نماینده کشورمان در سازمان ملل بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بامردم افغانستان در مسیر غلبه بر چالش‌های کنونی تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha