۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده ومصرف کننده روی ریل سرعت

اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده ومصرف کننده روی ریل سرعت

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: حدود ۱۴ هزار قلم در چهار مرحله تحت پوشش طرح درج قیمت تولید کننده روی کالا قرار گرفته است.

به گزارش بازار، محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: در مرحله پنجم ۶۰ هزار قلم کالا به این ۱۴ هزار قلم کالا اضافه می شود.

نماینده وزیر صمت و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف نیز گفت: قیمتی که روی کالا درج می شود مبنای محاسبه مالیاتی آن واحد صنفی خواهد بود از این رو کسی نمی تواند قیمت را از قیمت منطقی بیشتر بگذارد زیرا این ملاک محاسبه مالیاتش شده است.

نوده فراهانی افزود: هم شفافیت در این کار خواهد بود و هم رقابت تشدید خواهد شد، وقتی طرف قیمت مصرف کننده تنها را می زد وقتی مواجه با مسئله مالیات می شد می گفت هزاران هزینه دیگری را جزو هزینه هایش باید می آورد هزینه پخش چقدر است، هزینه توزیع چقدر است، الان قیمت درب کارخانه هیچ هزینه ای به آن تعلق نمی گیرد غیر از هزینه های مستقیمی که در کارخانه انجام می شود و در صورت های مالی آن واحد تولیدی است بنابر این این خودش یک ترمزی است در مقابل زیاده خواهی هایی که احتمالاً برخی از تولید کنندگان بخواهند داشته باشند.

حسین لویی مدیر کل نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم گفت: با توجه به این طرح درج قیمت تولید کننده که از ابتدای دی ماه اجرایی شد روی کالاها و الان هم مرحله پنجمش دارد شروع می شود ما بحث های نظارتی را به صورت ویژه در نظر گرفتیم بحث قیمت تمام شده همه کالاها و عوامل توزیع را آمدیم از همان موقع به ریز برای همه کالاها اجرایی کردیم الان هم مرحله مرحله که داریم کار را اجرایی می کنیم هم قبلش اطلاعات قیمتی را به صورت کامل می بینیم هم حین اقدام هر مرحله ای که جلو می رود به صورت کامل و جامع و ریز محاسبات اطلاعات را می گیریم و نظارت سازه محور را روی همه کالاها داریم. هم شبکه بازرسی مان به صورت کامل در سطح کشور عضو فعال است ان شاءالله از افزایش نامتناسب قیمت جلوگیری بشود.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha