۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
تعیین روند قیمت طلا در انتظار گزارش دستمزد بخش غیر کشاورزی آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

تعیین روند قیمت طلا در انتظار گزارش دستمزد بخش غیر کشاورزی آمریکا

پیش بینی قیمت جهانی طلا در هفته جاری تا حد زیادی به نتیجه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در آمریکا بستگی دارد که قرار است روز جمعه منتشر شود.

به گزارش بازار، پیش بینی قیمت جهانی طلا در هفته جاری تا حد زیادی به نتیجه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در آمریکا بستگی دارد که قرار است روز جمعه منتشر شود. با اینحال، انتشار گزارش مربوط به شاخص اشتغال ADP که معیاری برای اشتغال در بخش خصوصی آمریکا محسوب می شود، هیچ تغییر شگفتی ایجاد نکرده و با کاهش به ۴۵۵ هزار واحد، نشان دهنده کاهش این شاخص نسبت به رقم قبلی بود. همچنین، در روز چهارشنبه، رقم نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز ۶.۹ درصد اعلام شد که کمتر از گذشته بود.

انتشار آمار و ارقام مذکور برای تعیین ارزش دلار آمریکا بد تمام شد و قیمت طلا ۰.۸۳ درصد افزایش یافت که نشان دهنده کاهش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سیستم بانکی و دلار ایالات متحده است. پیش بینی بازار آمریکا بیانگر کاهش اشتغال از ۶۷۸ هزار به ۴۸۵ هزار و کاهش نرخ بیکاری از ۳.۸ درصد به ۳.۷ درصد است.

باید توجه داشت که تغییرات شغلی بالاتر از حد انتظار باید با نرخ ثابت یا پایین بیکاری همراه باشد تا پتانسیل یک مسیر نزولی در قیمت طلا ایجاد کند. در همین راستا، اگر بهبود وضعیت شغلی در آمریکا کمتر از حد انتظار و نرخ بیکاری نیز ثابت مانده یا افزایش یابد، می توان به کاهش قیمت طلا در بازار امیدوار بود که فرصت مناسبی برای ورود به بازار طلا را برای خریداران فراهم خواهد کرد.

پیش بینی قیمت طلا

تعیین روند قیمت طلا در انتظار گزارش دستمزد بخش غیر کشاورزی آمریکا


قیمت اخیر معاملات طلا در محدوده ای است که ثقف فعلی آن را می توان روی ۱۹۶۰.۱۳ دلار در نظر گرفت و همچنین کف قیمت را نیز بین ۱۹۰۰.۹۵ و ۱۹۱۷.۶۱ متصور شد. در عین حال، انتشار یک گزارش ضعیف در خصوص وضعیت NFP می تواند به دلار فشار بیشتری وارد کرده و انگیزه را برای شکستن سقف در ۱۹۶۰.۱۳ فراهم کند. در این صورت، چنین حرکتی، آغازی خواهد بود برای حرکت به سمت ۱۹۷۴.۲۹ دلار و پس از آن، ۲۰۱۳.۷۷ که یک هدف اضافی به سمت شمال محسوب می شود.

از سوی دیگر، انتشار یک گزارش مثبت و خوش بینانه در خصوص وضعیت NFP می‌تواند منجر به اصلاح بیشتر قیمت طلا، با هدف شکست حمایت ۱۹۱۷.۶۱ منجر شود. این سناریو همچنین اعداد ۱۹۰۰.۹۵ و ۱۸۸۱.۶۸ دلار را به عنوان اهداف نزولی بعدی مطرح خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha