۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
پیش بینی توزیع روزانه ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان گلستانی
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

پیش بینی توزیع روزانه ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان گلستانی

گرگان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال جدید روزانه حدود ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان های گلستان توزیع شود.

علی اکبر مهقانی در گفتگو با خبرگزاری بازار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جدید روزانه حدود ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان‌های مختلف توزیع شود و قاعدتاً نباید مشکلی برای کشاورزان در سطح استان پیش آید.

وی با بیان این نکته که توزیع کود در استان علاوه بر حوزه کشاورزی و باغداری در بخش شیلات نیز عرضه می‌شود، افزود: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان، سالانه حدود ۷۵۰ هزار هکتار است.

مهقانی از وجود ۳۵ هزار هکتار باغ در گلستان خبر داد و گفت: همچنین بین سه الی چهار هزار تن کود فسفاته و اوره نیز به مراکز پرورش ماهی در استان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع کود در ابتدای سال به دلیل انبارگردانی اندکی به تاخیر افتاد که خوشبختانه با ورود کود از مبادی مختلف، به خصوص بجنورد و باقی مانده کودهای انبار شده، این محصول بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به سهمیه کود در سال ۱۴۰۰ ، تصریح کرد: این سهمیه توسط شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون تامین شد و مطابق برنامه ابلاغی حدود ۱۴۵ هزار تن کود اوره بین کشاورزان توزیع شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha