۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر  در ۴ سال
وزیر نیرو وعده داد؛

احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در ۴ سال

مشهد- وزیر نیرو از برنامه‌ریزی به‌منظور احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در ۴طول سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی‌اکبر محرابیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: دولت سیزدهم، وزارت نیرو برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر را در ۴ سال تدوین کرده است.

وی بابیان اینکه فراخوان عمومی برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر انجام و پذیرفته و این موضوع با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل‌توجه از سوی بخش خصوصی روبه‌رو شده است بیان کرد: این موضوع مهم در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق قرارگرفته است.

محرابیان بابیان اینکه اخذ مجوز برای احداث ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی، در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد اظهار کرد: شورای اقتصاد در گام نخست مجوز ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای دو سال آینده مصوب کرده است.

وزیر نیرو با اشاره به این موضوع که احداث نیروگاه‌های جدید تجدید پذیر در کشور ۴۶ درصد پیشرفت دارد و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ تجدید پذیر تا اوج بار مصرف تابستان امسال‌ وارد مدار می‌شود. ادامه داد:

وی افزود: در سال جاری، ظرفیت قابل توجهی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به آمار در حال احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیتی افزون بر ۱۹۴ مگاوات در این استان آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      سلام. آیا در این زمینه تسهیلات داده می‌شود؟چه میزان؟