۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
تولید نهاده‌های دامی در کشور سالانه ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید نهاده‌های دامی در کشور سالانه ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی دارد

همدان-آزادیخواه،عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بااشاره به واردات سالانه حدود ۱۵میلیون تُن نهاده‌های دامی افزود: بومی سازی تولید نهاده‌های دامی مطابق با شرایط کشور ۱۵میلیارددلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در طول سال حدود ۱۵ میلیون تُن نهاده‌های دامی وارد می‌کنیم، افزود: اگر تولید نهاده‌های دامی مطابق با شرایط کشور بومی سازی شود، حدود ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رخ می دهد.

وی اظهار داشت: سالانه حدود ۱۵ میلیون تُن نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود در حالیکه حدود یک میلیون تُن ذرت در کشور تولید می‌شود ضمن اینکه وضعیت سایر اقلام نیز به همین منوال است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با بکارگیری شعار سال می‌توانیم نهاده‌های دامی را با توجه به اقلیم و شرایط کشور بومی‌سازی کرده و با قیمت مناسب عرضه کنیم چراکه این اقدام مصداق صرفه‌جویی ارزی است.

آزادیخواه عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که با اصلاح الگوی کشت در مورد کشاورزان نهاده‌های جایگزین برای سویا و ذرت داشته باشیم تا به جای اینکه از کشورهای دور این نهاده‌ها را وارد کنیم خودمان در داخل با اصلاح الگوی کشت بتوانیم نهاده جایگزین را تولید کنیم و در اختیار دامداران قرار دهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس از تشکیل نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس در سال جدید با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد و گفت: باید استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع‌های مختلف بخش کشاورزی مدنظر باشد.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha