۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان ارزآوری را تقویت می کند
نماینده مردم ملایر در مجلس:

تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان ارزآوری را تقویت می کند

همدان - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزآوری با تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود، گفت: صرفه‌جویی ارزی در کشور لازمه خودکفایی است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رسیدن به خودکفایی باید صرفه‌جویی ارزی در کشور اتفاق بیفتد، افزود: نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای خودکفایی و استقلال است.

وی ادامه داد: بدون شک شعار امسال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گره‌گشای مشکلات کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و خانه‌های خلاق می‌توانند این فضا را ایجاد کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی صرفه‌جویی ارزی را زاییده واردات حداقلی دانست و بیان کرد: به حداقل رساندن واردات، خودکفایی را رقم خواهد زد و این امر جز در بارور کردن ظرفیت‌های پیدا و پنهان داخل کشور محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به ضرورت استفاده از دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، ادامه داد: امنیت غذایی امروز پیوست ناگسستنی با امنیت ملی منطقه دارد و اگر امنیت ملی پایدار می‌خواهیم، حتما باید در حوزه گندم، کشور به آرامش برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در کشور، عدم استفاده درست از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را مشکل عمده برشمرد و گفت: این در حالیست که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید این ظرفیت‌ها را پیاده‌سازی و تجاری‌سازی کنند.



کد خبر: ۱۴۲٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha