۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
بهترین روش خرید و فروش بیت کوین چیست؟

بهترین روش خرید و فروش بیت کوین چیست؟

در حال حاضر محبوب‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی کسب کرده است. به همین دلیل افراد زیادی در سرتاسر جهان به فکر خرید و فروش بیت کوین هستند.

به گزارش بازار، در حال حاضر محبوب‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی کسب کرده است. به همین دلیل افراد زیادی در سرتاسر جهان به فکر خرید و فروش بیت کوین هستند.

روزانه در ایران تریدرها و کاربران عادی، به خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف می‌پردازند؛ اما به دلیل افزایش بی‌شمار صرافی‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین، کلاهبرداری در این عرصه سر به فلک کشیده است؛ به همین علت تشخیص صرافی و کیف پول با امنیت بالا و به دور از تحریم، کار دشواری به حساب می‌آید. با توجه به این مشکلات و چالش‌های کاربران در ایران، سایت کیف پول من، مرجعی معتبر و مطمئن در خرید و فروش  BTCاست و از بهترین صرافی‌ها و کیف پول‌های معتبر کشور شناخته می‌شود.

نحوه خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال، شکل و شمایل فیزیکی ندارد و به صورت دیجیتالی خرید و فروش می‌شود. از این رو برای خرید و فروش بیت کوین نیازی به افتتاح حساب بانکی و یا ثبت‌نام ندارید؛ اما در مرحله اول کار حتما باید یک کیف پول با امنیت بالا برای خود ایجاد کنید.

بی‌شک بیشتر شما نام صرافی‌های بزرگ و بین‌المللی را برای خرید و فروش بیت کوین شنیده‌اید؛ اما مشکل اصلی صرافی‌های بین‌المللی، اعمال تحریم برای حساب‌های کاربری ایجاد شده در داخل ایران است. به همین دلیل اگر در بیشتر این صرافی‌ها ثبت‌نام کنید، شاهد مسدود شدن حساب کاربری خود خواهید شد.

با توجه به این چالش‌هایی که برای کاربران ایرانی به وجود آمده است، برخی صرافی‌های معتبر در ایران شروع به فعالیت کرده‌اند تا خرید و فروش بیت کوین را آسان‌تر کنند؛ به این ترتیب کاربران با مشکلاتی از قبیل مسدود شدن حساب کاربری، از دست دادن سرمایه و تحریم‌ها مواجه نمی‌شوند و به آسانی می‌توانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را خریداری کنند.

مراحل کلی خرید و فروش بیت کوین در تمامی صرافی‌های معتبر به شرح ذیل است. دقت کنید در صورتی که صرافی موردنظر شما درخواست‌های دیگری هنگام ثبت‌نام و خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته باشد، باید در اعتبار و درستی آن صرافی شک کنید.

ایجاد کیف پول (Wallet)

قبل از هرگونه اقدامی، باید در سایت‌های معتبر مربوط به ارزهای دیجیتال کیف پولی جهت نگهداری و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد کنید. این کیف پول در واقع همانند حساب بانکی عمل می‌کند و متشکل از آدرسی شامل ۱۶ حرف و اعداد انگلیسی است. دقت کنید که هنگام ساخت کیف پول در سایت یا صرافی معتبر، رمز آدرس کیف پولتان را فراموش نکنید؛ چراکه در صورت فراموشی این رمز، دارایی و سرمایه موجود در کیف پول قابل برداشت نخواهد بود.

شارژ حساب کیف پول

در قدم بعدی برای خرید و فروش بیت کوین، حتما باید کیف پول خود را مانند حساب‌های بانکی شارژ کنید؛ به عبارتی ساده‌تر، باید از طریق کارت بانکی‌ مبلغی که برای خرید بیت کوین را در نظر گرفته‌اید، به کیف پول خود انتقال دهید تا کیف پولتان نقدینگی لازم جهت خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال و بیت کوین را داشته باشد.

احراز هویت با ارائه مدارک شناسایی

پس از ایجاد کیف پول برای خرید و فروش بیت کوین، باید در صرافی معتبر ثبت‌نام کنید و مراحل امنیتی و احراز هویت آن را پیش ببرید. صرافی‌های داخلی معمولا در قدم اول از کاربران درخواست می‌کنند یک سری اطلاعات مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، شماره موبایل، ایمیل و غیره را ثبت نمایند. سپس برای احراز هویت و جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی، کاربران باید عکسی از خودشان به همراه متنی شامل نام سایت، اسم صرافی، تاریخ روز و سایر توضیحات ذکر شده در قسمت احراز هویت را وارد کنند تا مراحل ارائه مدارک شناسایی تکمیل شود. در واقع مزیت این مرحله در کاهش کلاهبرداری و بالا رفتن امنیت صرافی و کیف پول خواهد بود تا سرمایه کاربران از دست نرود.

خرید و فروش بیت کوین

حال که کیف پول خود را شارژ کردید، جهت خرید و فروش بیت کوین، باید در حساب کاربری خود سفارش موردنظرتان را مطابق با مبلغی که در نظر دارید، ثبت کنید تا فروشنده‌ای درخواست خرید بیت کوین شما را قبول کند و با توافق دوطرفه در قیمت بیت کوین، معامله خرید بیت کوین را نهایی کنید.

برای فروش بیت کوین نیز همین مراحل را این ‌بار با گزینه ثبت سفارش برای فروش بیت کوین انجام دهید تا خریداری در محدوده قیمتی موردنظر شما پیدا شود. پس از فروش بیت کوین، مبلغ معامله به حساب کاربری در کیف پول واریز می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را برداشت کنید. البته برداشت وجه در شرایطی آسان خواهد بود که از قبل در صرافی معتبر ثبت‌نام کرده باشید.

در صورتی که برای خرید و فروش بیت کوین، شخص خاصی را مدنظر دارید، می‌توانید با دریافت اطلاعات از یکدیگر و توافق بر سر قیمت، اقدام به فروش و یا خرید بیت کوین نمایید. در چنین شرایطی حتما باید آدرس کیف پولتان را ردوبدل کنید؛ اما به هیچ عنوان نباید رمز آدرس را در اختیار این شخص قرار دهید.

خرید و فروش بیت کوین از صرافی داخلی

امروزه به دلیل بالا رفتن آمار کلاهبرداری در صرافی‌های خارجی و افزایش تحریم‌ها، حساب کاربران ایرانی مسدود و یا خالی می‌شود. از طرفی دیگر، به دلیل اعمال تحریم‌ها، صرافی‌های خارجی امکان خرید و فروش بیت کوین به صورت مستقیم را حذف کرده‌اند و به همین دلیل کاربران ایرانی مجبور به کمک گرفتن از واسطه‌ها خواهند بود که در چنین حالتی، هزینه و کارمزد افزایش می‌یابد.

با توجه به این مشکلات صرافی‌های خارجی، کاربران به دنبال بهترین روش خرید و فروش بیت کوین هستند؛ اما به دلیل افزایش صرافی‌های داخلی، اعتماد بسیاری از افراد به این صرافی‌ها کاهش پیدا کرده است.

در انتخاب صرافی داخلی برای خرید و فروش بیت کوین، بهتر است به ضمانت‌های مربوط به امنیت و کارمزدهای صرافی دقت کنید و تاثیر تحریم را بر کیف پول صرافی موردنظرتان بررسی کنید. صرافی‌هایی که هنگام ثبت‌نام از کاربران خود مدارک شناسایی درخواست می‌کنند و کارمزد معقول‌تری دریافت می‌کنند، محدود هستند و معمولا معتبر به حساب می‌آیند. البته مولفه‌های زیادی برای بررسی صحت اعتبار صرافی‌ها وجود دارد که باید قبل از ایجاد کیف پول، تک تک مولفه‌ها را ارزیابی نمایید.

کارمزد خرید و فروش بیت کوین

در خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، همانند خرید سهام بورسی، کاربر باید مبلغ کمی از معامله را به صرافی پرداخت کند. تعرفه‌هایی که صرافی‌های معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند، متغیر است و هر صرافی کارمزد مشخصی برای معاملات در نظر می‌گیرد. مبلغ و حجم معامله، نوع صرافی و اعتبار صرافی همگی در تعیین نرخ کارمزد تاثیرگذار هستند. از این رو پیدا کردن صرافی با کارمزد پایین و معقول، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران در خرید و فروش بیت کوین به حساب می‌آید.

کیف پول من؛ بهترین صرافی و کیف پول خرید و فروش بیت کوین

صرافی‌هایی که تا به امروز رضایت زیادی کسب کرده‌اند، بسیار محدود هستند. بهترین صرافی داخلی باید امکانات و ویژگی‌های مشخصی داشته باشد تا اعتبار و رضایت بیشتری نسبت به صرافی‌های دیگر به دست آورد.

یکی از این ویژگی‌ها به محیط کاربری مربوط می‌شود که در صورت پشتیبانی از زبان فارسی، خرید و فروش بیت کوین و صدها ارز دیجیتال را برای کاربران راحت می‌کند. همچنین صرافی داخلی‌ که امکان ایجاد کیف پول‌های متعدد در هر حساب کاربری را داشته باشد و خرید و فروش را به صورت ریالی انجام دهد، بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی خواهد بود.

کیف پول من، به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های داخلی، با برخورداری از تمامی این مشخصات جزو معدود صرافی‌های معتبر داخلی محسوب می‌شود که از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و هزینه‌ای برای ساخت حساب کاربری، نگه‌داری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دریافت نمی‌کند.

از طرفی دیگر، صرافی داخلی در صورتی محبوب خواهد بود که کارمزدی معقول و متناسب با حجم معامله دریافت کند که در این بین، کیف پول من با کارمزد ۰.۲۵ درصد تا ۲ درصد برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، جزو برترین صرافی‌ها و کیف پول‌های معتبر داخلی به حساب می‌آید. کاربران این صرافی به راحتی می‌توانند با تعیین سطح امنیت حساب کاربری، تراکنش‌های انتقالی را به وسیله تماس مستقیم و یا تاییدیه پیامک، نهایی کنند و از پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت kifpool.me بهره ببرند.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha