۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
۲۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیرکل گمرک استان ایلام:

۲۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام- مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: سال گذشته ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات ایلام، روح‌الله غلامی اظهار داشت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از صادرات یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا طی سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد و افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می شود.

غلامی گفت: سال گذشته، ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha