۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
۱۸ واحد تولیدی صنعتی، خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:

۱۸ واحد تولیدی صنعتی، خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است

بیرجند-مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰میلیاردتومان در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری شده، گفت:۱۸ واحد تولیدی نیز در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین زارعی در دیدار با مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با اینکه در سطح کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و۷ منطقه آزاد داریم اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور است با این تفاوت که در این منطقه صفر تا صد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و اداره می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند درسال ۹۱ مصوب و از سال ۹۳ به بهره برداری رسیده وکارش را آغاز کرده است گفت: یکی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دارا بودن یک سایت مرکزی ویک سایت مرزی است که سایت مرزی در نقطه صفر مرزی قرار گرفته است.

زارعی از استقبال تجار افغان از ابتدای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت ۷۵ گروه در دو منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری کردند وتاکنون۱۸ واحد تولیدی، صنعتی وخدماتی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تعدادی از واحدها نیز در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:منطقه ویژه اقتصادی استان توانسته است جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد کند چرا که توانستیم صدور مجوز را از صفر تا صد در منطقه ویژه اقتصادی صادر کنیم که دراین راستا کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای لازم را صادر می شود.

زارعی از سرمایه گذاری ۳۵ گروه در سایت مرزی ماهیرود خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ درصد تجار افغانی و۵۰ درصد دیگر تجار ایرانی هستند که سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰میلیاردتومان در دو سایت مرکزی ومرزی منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری شده است گفت: تاکنون ۱۸ واحد تولیدی صنعتی، خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha