۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
ماندگاری مسافران نوروزی در مراکز اقامتی سمنان ۲۱ درصد افزایش یافت
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان:

ماندگاری مسافران نوروزی در مراکز اقامتی سمنان ۲۱ درصد افزایش یافت

سمنان- کرم زاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به تحقق افزایش ماندگاری و بازدید گردشگران از جاذبه‌های استان، گفت: ماندگاری مسافران نوروزی در مراکز اقامتی سمنان ۲۱ درصد افزایش یافت.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین آمار مرتبط با حضور مسافران نوروزی در استان سمنان، تاکید کرد: همانطور که پیش بینی می شد بعد از دو سال محدودیت های کرونایی، نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشم گیر مسافران نوروزی و عبوری در استان بودیم.

وی با بیان اینکه ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی در شهرستان های استان سمنان نیز نسبت به نوروز قبل، افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: ماندگاری مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان نسبت به نوروز سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بیش از شش هزار و ۲۰۰ نفر در هتل های استان طی ایام تعطیلات نوروزی اقامت داشتند، بیان کرد: ظرفیت های اقامتی در برخی شهرستان های استان به صورت کامل تکمیل شدند.

کرم زاده درباره اقامت مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال قبل تاکنون بیان کرد: ضریب اشغال تخت در مراکز اقامتی استان سمنان به ۶۵ درصد رسید که نسبت به نوروز سال گذشته رشد چشم گیری داشته است از سوی دیگر در بخش اسکان مسافران که البته تحت نظارت آموزش و پرورش به عنوان دبیر ستاد اسکان ستاد سفرهای نوروزی استان سمنان، مدیریت می شود نیز شاهد افزایش شاخص ها بوده ایم.

ظرفیت های اقامتی در برخی شهرستان های استان به صورت کامل تکمیل شدند

وی با اشاره به افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران نوروزی خارجی در استان سمنان، توضیح داد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی بیست و پنجم اسفندماه سال قبل تا کنون ۳۱۵ گردشگر خارجی نیز از جاذبه های گردشگری استان سمنان بازدید به عمل آوردند.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان از بازدید مراکز اقامتی توسط بازرسان ستاد سفر نیز خبر داد و تاکید کرد: هتل ها، رستوران ها، بومگردی ها، مسافر پذیر ها و .... در طول ایام نوروز به صورت مستمر مورد رصد و بازرسی قرار گرفتند تا از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین نحوه ارائه خدمات به مسافران، نکات ابلاغی رعایت شده باشد.

کرم زاده بیان کرد: اعتقاد داریم که ارتقای خدمت رسانی به مسافران و بازدید از جاذبه های گردشگری استان سمنان می تواند بهترین تبلیغ برای گردشگر پذیری استان باشد و کمک کند تا سمنان از معبر برای زائران رضوی و مسافران نوروزی و تابستانی، به مقصد گردشگری بدل شود.

وی همچنین از آمادگی ستاد خدمات سفر برای میزبانی و ارائه خدمات به موج دوم بازگشت مسافران نوروزی نیز در سراسر استان سمنان خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha