۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان دارد
استاندار سمنان:

استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان دارد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای دو پارک علم و فناوری است، گفت: ۷۳ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و اشتغال محسوب می شوند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه نشست با فعالان شرکت های دانش بنیان استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۷۳ شرکت دانش بنیان است، تاکید کرد: این شرکت ها ظرفیت های عظیمی برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان همراه با پارک های علم و فناوری مهمترین داشته های استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، افزود: سمنان به عنوان یک استان آکادمیک، ظرفیت های عظیمی را در بخش های فناوری و دانش بنیان دارد.

ارتقای بهره وری در اولویت خواهد بود
استاندار سمنان با اشاره به برنامه های سال جاری برای توسعه اقتصادی استان و اشتغال زایی، گفت: ارتقای بهره وری از جمله اقداماتی است که در سطوح و بخش های مختلف استان می بایست صورت گیرد که برای نیل به این مقصود از داشته های شرکت های دانش بنیان فعال استفاده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر اقداماتی است که با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در استان می بایست محقق شود، افزود: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان و تلاش برای رفع موانع آنها از جمله مهترین رویکرد های ما در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان فعال در استان سمنان مورد حمایت قرار خواهند گرفت، بیان کرد: رفع موانع توسعه شرکت های دانش بنیان از لحاظ کیفی و کمی در راستای تحقق شعار سال و ارتقای تولید و اشتغال، مد نظر قرار خواهد داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوبی در بخش اشتغال و تولید در استان رقم خورد، گفت: خروج ۳۳ واحد صنعتی از رکود و بازگرداندن آنها به تولید از جمله مهمترین اقداماتی است که شاهد تحقق آن در استان سمنان بودیم و این روند در سال ۱۴۰۱ تداوم خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha