۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
تولید را از سفته بازی جدا کنیم| ثروت آفرینی در اقتصاد
رئیس خانه صمت مازندران:

تولید را از سفته بازی جدا کنیم| ثروت آفرینی در اقتصاد

ساری- رضوی، رئیس خانه صنعت مازندران با بیان اینکه باید با اتکا و حمایت از تولید داخل راه توسعه صنایع را هموار کرد، تورم را از جمله مشکلات فراروی تولید مطرح کرد و گفت: تولید را از سفته بازی جدا کنیم.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تورم افسارگسیخته ناشی از افزایش نقدینگی و کسری بودجه سنواتی از جمله مشکلات فراروی تولید است، افزود: این درحالیست که رشد اقتصادی کشور بدون نفت کماکان در حد صفر است.

وی با بیان اینکه سیاستگذاران اقتصادی هر سال بیش از سال قبل از تخصص های اقتصادی دورتر می شوند، افزود: راهکارهایشان از کمک به اقتصادی برای برون رفت از شرایط فعلی بی نتیجه می ماند و

وی با تامید براینکه باید با استفاده از افکار بالنده و علمی متخصصان متعهد طرحی نو برای توسعه اقتصادی درانداخت، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات ما ناشی از ساختارهای غلط، فساد نهادینه شده و سیاست های غیرعلمی است و باید با حمایت از تولید راه توسعه صنایع را هموارتر کرد.

رضوی تصریح کرد: همچنین باید فضای کسب و کار را به گونه ای طراحی کرد که رشد منفی سرمایه گذاری در بخش سرمایه ثابت جبران شود و باید نقدینگی متورم کشور را با اتخاذ مدل های قابل قبول از سفته بازی جدا کنیم و به سمت ثروت آفرینی سوق دهیم.

رئیس خانه صمت مازندران برنامه ریزی جامع و هدفمند برای گره گشایی از تولید را مسئله ای مهم و حیاتی دانست.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha