۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
انسداد مرزها باعث نابودی برخی محموله های صادراتی و وارداتی شده است
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

انسداد مرزها باعث نابودی برخی محموله های صادراتی و وارداتی شده است

زنجان - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: انسداد مرزهای مشترک باعث بروز مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین دموراژ و در برخی موارد از بین رفتن کامل محموله های صادراتی و وارداتی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی، بر لزوم چاره اندیشی در حوزه اقتصادی با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: در کنار لزوم اطلاع رسانی گسترده در حوزه سلامت و رعایت اصول بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش اقتصادی نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات مهمی است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کنار لطمه به سلامت و بهداشت مردم، بخش اقتصادی کشور را نیز دچار لطماتی کرده است، اظهار کرد: با توجه به شیوع این ویروس، فعالیت واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط یا به صورت کامل متوقف شده و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: صاحبان کسب و کارها اعم از هتلداران، فعالان حمل و نقل داخلی و بین المللی، رستوران‌ها و برخی فعالیت‌های خرد اقتصادی دچار لطمات فراوانی شده‌اند.

رنگ رونا در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی لطمات سنگین‌تری متوجه فعالان اقتصادی شده است، گفت: اکثر کشورهای همسایه به دلیل جلوگیری از سرایت بیماری مرزهای مشترک خود را با ایران بسته و امکان صادرات و واردات وجود ندارد، به صورتی که که طی چند روز اخیر تنها بخشی از مرز عراق و افغانستان بازگشایی شده است.

وی با اشاره به اینکه انسداد مرزهای مشترک به خصوص در مرز ترکیه به عنوان شریک عمده تجاری استان، موجب بروز مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین دموراژ و در برخی موارد از بین رفتن کامل محموله های صادراتی و وارداتی شده است، گفت: در شرایط حاضر نیازمند یک دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تدوین و اجرائی کردن پروتکل‌های مشترک بهداشتی بین کشورهای همسایه و گشایش مرزها برای استمرار صادرات و واردات اقدام کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه برای استان زنجان مرز ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابراز کرد: برای حل مشکلات موجود نیازمند همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و دولتمردان هستیم.

کد خبر: ۱۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha