۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
رشد و توسعه بنگاه‌های تولیدی از مسیر درگاه‌های الکترونیک مجوز کسب‌و کار
مشاور وزیر اقتصاد مطرح کرد

رشد و توسعه بنگاه‌های تولیدی از مسیر درگاه‌های الکترونیک مجوز کسب‌و کار

با راه‌اندازی و اجرای سامانه درگاه ملی صدور مجوز کسب‌وکار، شاهد رشد و توسعه شرکت‌ها یا بنگاه‌های تولیدی در کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حمید رضا فولادگر، مشاور وزیر اقتصاد در خصوص اینکه راه‌اندازی درگاه‌های الکترونیک مجوز کسب‌و کار چه تاثیری بر روند تولیدات و افزایش کارهای خدماتی می‌گذارد، اظهار کرد: بحثی که این روزها در خصوص راه‌اندازی درگاه‌ ملی مجوز کسب‌وکارها مطرح است مربوط به اصلاح ماده یک و هفت قانون اصل ۴۴، سیاست های برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی می‌شود.

او افزود: تا ششم فروردین امسال تمامی دستگاه‌های دولتی موظف بودند که درگاه‌های تخصصی خود را به درگاه ملی کسب مجوز کسب و کار متصل کنند.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: طبعا پس از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۱ هیچ مجوزی به صورت کاغذی صادر نخواهد شد، مسئولان مربوط در حوزه درگاه ملی مجوز کسب‌وکار موظف‌اند تمام ضوابط موجود را به طور دقیق در راستای اعطای مجوز مورد بررسی قرار دهند.

فولادگر تصریح کرد: با راه‌اندازی و اجرای سامانه درگاه ملی صدور مجوز کسب‌وکار، شاهد رشد و توسعه شرکت‌ها یا بنگاه‌های تولیدی در کشور خواهیم بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا راه‌اندازی سامانه درگاه ملی صدور مجوز کسب‌وکار می تواند بر بازار سرمایه تاثیر بگذارد یا خیر؟ بیان کرد: از آنجا که بازار سرمایه اغلب فعالیت‌هایش به سبب ویژگی‌های خاص تایید محور است، به همین خاطر به نطر می‌آید چندان این امر نه تنها تاثیر منفی نگذارد، بلکه با توجه به ساختار الکترونیکی شدن همه مراحل صدور مجوز تاثیر مثبت هم بگذارد.

مشاور وزیر اقتصاد در پایان گفت: باتوجه به شعار امسال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی) امید می‌رود مسئولان گام‌های موثری را در این راستا بردارند.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha