۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
وضعیت انتقال حساب پیمانکاران مجتمع مس سونگون شفاف سازی شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

وضعیت انتقال حساب پیمانکاران مجتمع مس سونگون شفاف سازی شود

تبریز- دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت انتقال حساب پیمانکاران مجتمع مس سونگون باید شفاف سازی شود.

الهوردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری افزود: این نامگذاری به این معنی است که باید همگی دست به دست هم بدهیم و صنعت کشور را متحول کنیم و با بهره گیری از دانش و علم و فناوری روز در دل صنعت، به سمت پوست اندازی واقعی، به دنبال افزایش کیفیت و کارایی و راندمان کاری در صنایع و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، بهبود معیشت مردم و ... باشیم و یقین بدانیم برای سرپا بودن صنایع و رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی این امر یک ضرورت محسوب می شود.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج اکتشافات اخیر در حوزه ذخایر مس گفت: باید قبول کنیم خلق ثروت و ماده اولیه در خاک آذربایجان مستلزم سرمایه گذاری و بهره مندی مردم آذربایجان از آن است و مس باید در توسعه و ایجاد زیرساخت ها در منطقه در عرصه های مختلف ورزشی، آموزشی، اجتماعی، محرومیت زدایی و ... نقش اساسی ایفا نماید و این خواسته به حق مردم است.

وی سپس ادامه داد: همچنین شرکت مس باید در کنار شناسایی نقاط و ذخایر مس در سطح استان، باید نگاه نوین به صنایع تبدیلی و شهرک پایین دستی مس داشته باشد چرا که سرمایه‌گذاری در شهرک صنایع پایین دستی مس می تواند موجب رشد و شکوفایی استان و کشور و همچنین اشتغال‌آفرینی صنایع معدنی با ایجاد ارزش افزوده و ثروت واقعی شود.

دهقانی با اشاره به انتقال حساب های پیمانکاران، عوارض آلایندگی(۱ درصد)، مالیات ۱۵ درصدی حقوق دولتی، تخفیف ۲۰ درصدی دولت به معادن در صورت حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ... خواستار شفاف سازی منابع این هزینه ها و بهره مندی استان و شهرستان از آن ها شد چرا که این مسائل در استقلال مالی مس سونگون مهم بوده و می تواند در طرح های توسعه و عمرانی شهرستان ورزقان و استان تحولی عظیم ایجاد کند.

نماینده شهرستان ورزقان با اشاره به مشکلات و ادامه قطعات بزرگراه این شهرستان، پیگیری و تسریع احداث کمپ ورزشی خواستار رسیدگی به آنها شده و خاطر نشان کرد: بر سر حق و حقوق مردم با هیچ کسی معامله نخواهیم کرد و بر آرمان های خود محکم ایستاده ایم.

دهقانی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان ورزقان مانند شناسایی معدن بزرگ آهک و... و. سرمایه گذاری بر روی این طرح ها را مولد اشتغال نامیده و در توسعه شهرستان اقدامی اساسی دانست.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha