۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
تغییر رویه و نگرش موجب بهبود اوضاع صنعت برق شده است
مدیرعامل شرکت توانیر:

تغییر رویه و نگرش موجب بهبود اوضاع صنعت برق شده است

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مسئولان برای رفع مشکلات حتی در آغازین روزهای تعطیل سال، پای کار هستند و تلاش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می‌پذیرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، آرش کردی در نشست هم اندیشی گذر موفق از پیک بار تابستان که به میزبانی شرکت توزیع برق استان گیلان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مشکلات پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به تاکید جدی وزیر نیرو مبنی بر آمادگی کامل صنعت برق در سال جاری افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی حاوی این پیام است که مردم آگاه شوند مسئولان برای رفع مشکلات حتی در آغازین روزهای تعطیل سال، پای کار هستند و این اطمینان برای آنها ایجاد شود که تلاش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: روند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین تولید و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته، مستلزم اقدام جدی و بلند مدت برای مرتفع شدن است.

وی تصریح کرد: مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی‌های با برنامه نوبتی کافی نیست و ریسک مخاطره برای شبکه‌ها را افزایش می‌دهد و علاوه بر این فشارهای اقتصادی و اجتماعی برای کل کشور به همراه دارد.

کردی گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش‌های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکان بخش‌های مختلف و مشترکان خانگی پرمصرف می‌توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان برداشت.

وی قبول مسئولیت در شرایط فعلی را فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و افزود: نصب کنتورهای هوشمند تاکید جدی وزارت نیرو است و وضعیت مصرف و بار باید به‌صورت دقیق احصا شود تا برنامه مدون برای گذر از پیک مورد طراحی و اجرا قرار گیرد.

روئیت پذیری مشترکان هدف تا اردیبهشت ماه
همچنین در ادامه محمد اله داد معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز اظهار داشت: بر پایه علم و فعالیت‌های دانش بنیان باید برنامه بلند مدت با توجه به شرایط هر استان تدوین و ارائه شود.

وی تاکید کرد: مشکلات موجود صنعت برق محصول کوتاه مدت نیست و با فعالیت‌های کوتاه مدت نیز حل نخواهد شد و باید به‌صورت بلند مدت و با برنامه‌ریزی و مشارکت همگانی برای حل آنها اقدام کرد.

اله داد بر همکاری دقیق و جدی با صنایع برای گذر از پیک تاکید کرد و افزود: اصلاح نظام تعرفه گذاری گام بزرگ صنعت برق برای مدیریت مصرف برق است که در سال گذشته آغاز شد و در ادامه برای تمامی بخش‌ها و تعرفه‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکان هدف، باید تا پایان اردیبهشت در کل کشور اجرایی شود و آمادگی شبانه روزی و کامل برای گذر از پیک تابستان سال جاری وجود داشته باشد.

۵ محور اصلی فعالیت کارگروه مدیریت تقاضای برق
همچنین سید محمد مهدی پیغمبرزاده دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو نیز در این نشست اعلام کرد: هدف وزارت نیرو ایجاد اطمینان خاطر و امید در مردم برای حل مشکلات است و کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو با برگزاری جلسات مستمر برای تابستان بدون خاموشی ۱۴۰۱ درحال پیگیری امور و انجام وظایف است.

وی با اشاره به اینکه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو شخصاً در جلسات این کارگروه حضور و تاکید ویژه پیگیری لازم دارد افزود: پنج محور اساسی کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف، اصلاح اقتصاد برق، نصب کنتورهای هوشمند، مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز، بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

در این نشست همچنین محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت: پیک‌سایی و مدیریت مصرف برق نتایج مثبت محیط زیستی، صیانت از سرمایه ملی و امنیت خاطر اجتماعی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و با جدیت در شرکت توزیع برق گیلان مورد اجراء و پیگیری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست علاوه بر استان گیلان، مدیران عامل و معاونان شرکت‌های توزیع برق زنجان، قزوین، مازندران و غرب مازندران حضور داشتند و هریک به ارائه اقدامات گذشته و همچنین برنامه های موجود برای گذر موفق از پیک مصرف ۱۴۰۱ پرداختند که مورد بحث و بررسی مدیران ارشد شرکت توانیر حاضر در جلسه قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha