۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
دستگاه‌های باقیمانده هرچه سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

دستگاه‌های باقیمانده هرچه سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند

شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به پایان مهلت قانونی اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها، نهادهای دولتی و عمومی باقیمانده موظفند هرچه سریعتر به این درگاه متصل شوند.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در گذشته کسی به دنبال کسب و کاری بود مجبور بود مدت طولانی از موانع عبور کند تا مجوز صادر می‌شد که گاهی باعث استهلاک سرمایه می‌شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در یکی دو سال اخیر اراده‌ای در نظام شکل گرفته که این روند، روند محسوس شود، تولیدکنندگان و کسانی که به دنبال کسب و کار هستند کارشان تسهیل شود و عملا مسئولان دستگاه‌های مختلف باشند که به دنبال حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشند.

وی افزود: قانون تکلیف کرده که درگاه ملی راه‌اندازی شود و تمام دستگاه‌ها متصل شوند، متقاضی فقط باید در آن سامانه درخواست خود را ثبت کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: نامه‌ای را اخیرا برای وزیر اقتصاد فرستاده‌ام که در آن نامه درخواست کرده ام که جزئیات مربوط به همکاری دستگاه‌ها را به تفکیک دستگاه‌ها ارسال کنند.

وی گفت: بعد از اینکه اطلاعات را از وزارت اقتصاد دریافت کردیم در همین روزها با دوستان وزارت اقتصاد در حال هماهنگی هستیم که گزارش مکتوب مستند را در مورد همکاری دستگاه‌ها و احیاناً دستگاه‌های متخلف برای ما بفرستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی افزود: ما در کمیسیون اصل ۹۰ چند اقدام انجام خواهیم داد اولا دستگاه‌های متخلف را به کمیسیون اصل ۹۰ احضار و توضیح خواهیم خواست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: بعد از دفاعیه دستگاه‌های متخلف گزارشی را درباره اجرای این قانون تهیه و گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت خواهیم کرد.

وی گفت: دستگاه‌هایی که همکاری لازم را داشتند به مردم معرفی و دستگاه‌های متخلف را هم به افکار عمومی معرفی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی افزود: در قدم بعدی گزارشی برای قوه قضاییه تهیه خواهیم کرد که قوه قضاییه قانونا مکلف است به سرعت به این موضوع رسیدگی کند و این هماهنگی بین ما و قوه قضاییه وجود دارد که با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha