۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کره جنوبی

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کره جنوبی

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، کره جنوبی با نخستین انقباص سالانه اقتصادی خود از سال ۱۹۹۸ همزمان با بحران مالی آسیا رو به رو خواهند شد.

به گزارش بازار صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد کره جنوبی در سال جاری ۱.۲ درصد منقبض می‌شود. همه گیری ویروس کرونا بر تجارت جهانی تاثیر و قرنطینه بر میزان تقاضا تاثیر می‌گذارد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول با پیش بینی‌های بسیاری از آژانس‌های رتبه بندی جهانی مطابقت دارد که انتظار دارند کره جنوبی با نخستین انقباص سالانه اقتصادی خود از سال ۱۹۹۸ همزمان با بحران مالی آسیا رو به رو شود.

صندوق بین المللی پول انتظار داشت کره جنوبی در ماه ژانویه سال جاری به رشد اقتصادی ۲.۲ درصدی دست یابد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد در این پیش بینی رویکرد جامع کره جنوبی برای مهار کووید ۱۹ و واکنش اقتصادی سریع به آن که به کاهش تاثیر منفی بر فعالیت‌های داخلی کمک کرد در نظر گرفته می‌شود.

با این وجود با توجه به میزان بالای باز بودن کره، چشم اندازهای رشد در پی کاهش شدید تقاضای خارجی محدود شده است. همان طور که پیش بینی‌های رشد اقتصادی برای شرکای تجاری اصلی کره هم بسیار ضعیف است.

صندوق بین المللی پول تخمین می‌زند اگر همه گیری در سه ماهه دوم سال جهای مهار شود کره جنوبی می‌تواند در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۴ درصد رشد اقتصادی داشته باشد.
هفته گذشته بانک کره پس از کاهش اضطراری نرخ بهره در ۱۶ مارس نرخ بهره ۰.۷۵ درصدی را که پایین‌ترین نرخ بهره در تاریخ این بانک است حفظ کرد.

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد هدف رشد سالانه ۲.۱ درصدی احتمالا در سال جاری محقق نخواهد شد.
ماه گذشته دولت کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد برنامه کمک‌های مالی فوری خود را به ۱۰۰ هزار میلیارد وون افزایش دهد تا به شرکت‌های محلی کمک کند.

بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی انتظار دارند اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه نخست سال منقبض شود. آژانس رتبه بندی فیچ پیش بینی می‌کند که اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه نخست ۰.۶ درصد و در سه ماهه دوم ۰.۹ درصد منقبض خواهد شد. این کشور آخرین بار در سال ۲۰۰۳ در دو دوره سه ماهه متوالی شاهد انقباض اقتصادی بود.
در ده روز نخست ماه آوریل صادرات کره جنوبی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ۱۸.۶ درصد کاهش یافت که برابر با ۱۲.۲ میلیارد دلار است. پ

در این ده روز صادرات تراشه‌های حافظه ۱.۵ درصد و خودرو ۷.۱ درصد کاهش یافت. در این بازه زمانی صادرات به چین در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ۱۰.۲ درصد و صادرات به آمریکا ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha