۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
توقف پشتیبانی کارت های بانکی روسی «میر» توسط اپل و گوگل
تشدید تحریم ها علیه روسیه؛

توقف پشتیبانی کارت های بانکی روسی «میر» توسط اپل و گوگل

شرکت اپل از توقف سرویس دهی به مشتریان روسی خود برای استفاده از سیستم مبادلات مالی «میر» خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت اپل از توقف سرویس دهی به مشتریان روسی خود برای استفاده از سیستم مبادلات مالی «میر» خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رویترز، سیستم پرداخت Apple Pay دیگر از سیستم پرداخت کارت روسی میر (Mir) پشتیبانی نخواهد کرد و به این ترتیب تنها روزنه قابل استفاده برای شهروندان روسیه جهت انجام مبادلات مالی خود در گوشی و تبلت های اپل را مسدود خواهد کرد.

در بیانیه ترجمه شده در سایت میر آمده است: «اپل به NSPK (سیستم کارت پرداخت ملی روسیه) اطلاع داده است که پشتیبانی از کارت های «میر» را در سرویس پرداخت Apple Pay متوقف می کند. از ۲۴ مارس، آپلود کارت‌های جدید «میر» در این سرویس در دسترس نخواهد بود».

به گفته وب سایت رسمی میر، اپل همچنین تاکید کرده که کارت‌های میر که قبلاً به Apple Pay اضافه شده‌اند، طی «چند روز آینده» از کار خواهند افتاد.

گفتنی است، Apple Pay اولین بار در سال گذشته پشتیبانی از کارت های میر را به سرویس پرداخت خود اضافه کرد.

به نوشته گاردین، میر متعلق به بانک مرکزی روسیه بوده و در واکنش به تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد.بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی روسیه، کارت های میر حدود ۳۲ درصد از کارت های جدید بانکی صادر شده در این کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل نیز در حال انجام اقداماتی مشابه برای قطع ارتباط کاربران روسی خود با میر است. طبق گزارش ها، این شرکت برنامه آزمایشی خود برای اتصال کارت های میر به سیستم Google Pay را متوقف کرده است. یکی از سخنگویان گوگل در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «Google Pay خدمات مربوط به پرداخت‌ها را در روسیه به دلیل اختلال در خدمات پرداخت خارج از کنترل ما متوقف می‌کند».

بسیاری از کاربران روسی پس از اعمال تحریم‌های مالی چندین کشور علیه بانک‌های بزرگ روسیه از جمله VTB Group، Sovcombank، Novikombank، Promsvyazbank و Otkritie FC Bank امکان استفاده از Apple Pay و Google Pay را در گوشی های همراه هوشمند خود از دست داده اند.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، شرکت های ویزا و مسترکارت فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند و روس‌ها را از استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی خود در خارج از کشور یا برای پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی محروم کردند.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha