۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
ورود ۲ میلیون مسافر در دور اول سفرهای نوروزی به هرمزگان
استاندار هرمزگان خبر داد

ورود ۲ میلیون مسافر در دور اول سفرهای نوروزی به هرمزگان

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: دو میلیون و ۱۶ هزار مسافر از آغاز طرح نوروزی وارد استان هرمزگان شده اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۱)، ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۱۴۶ نفر وارد استان هرمزگان شده اند.

وی با بیان اینکه میزان ورود مسافر در همسنجی با مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد و در همسنجی با پیش از شیوع کرونا ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: تا پایان روز شنبه ششم فروردین ماه، ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌مسافر، اقامت‌گاه‌ها و واحدهای بوم‌گردی استان تکمیل شده بود که با خروج بخشی از مسافران در دور نخست سفرها، امکان پذیرش مسافر در برخی از مراکز اقامتی استان وجود دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به آمار استفاده مسافران از مراکز اقامتی سراسر استان، بیان کرد: ۳۸۲ هزار و ۷۸۱ نفر از هتل‌ها، مهمانسراها و خانه مسافر، بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر از کمپ اسکان، بوستان ها و سالن های ورزشی و ۱۴۱ هزار و ۵۹۶ نفر در مدارس و مراکز رفاهی اقامت داشته‌اند.

دوستی گفت: طی مرحله نخست طرح نوروزی، ۱۰۸ هزار و ۴۷۸ نفر از طریق خطوط هوایی، ۱۸ هزار و ۳۷۵ نفر از طریق خطوط ریلی وارد استان شده اند که ورود مسافر از طریق خطوط هوایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹درصد و ورود مسافر از طریق خطوط ریلی ۵۹درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۴۳۵ هزار و ۳۲۱ خودروی سبک و ۵۵ هزار و ۷۴۰خودروی سنگین نیز از ۲۶ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ماه وارد استان شده است که در مجموع ورود مسافر از طریق جاده ای «سواری، اتوبوس، خودروی سنگین» افزایش ۷۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته دارد.

استاندار هرمزگان به آمار تجمیعی جابجایی خودرو و مسافر به جزایر استان نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت، ۳۷۲ هزار و ۲۲۳ خودرو و بیش از یک میلیون و ۷۹۵ هزار مسافر به جزایر استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت، نزدیک به ۲.۵ میلیون سفر دریایی از طریق بنادر مسافری استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است، افزود: ۵۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر در دور نخست سفرها از مناطق گردشگری دریایی استان بازدید کرده اند.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha