۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس نهایی شده است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس نهایی شده است

تبریز- نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از نهایی شدن طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ منابع لازم برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان تعریف شده است.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: مجلس به استقبال شعار سال رفته؛ بطوری که سال گذشته طرحی تحت عنوان جهش تولید دانش بنیان مطرح و در اسفندماه نهایی شد؛ طی این طرح تمام موانعی که می‌تواند پیش روی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باشد شناسایی و راهکارهای لازم برای حمایت از این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف منظور شده است.

وی افزود: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ منابع لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده و حدود ۳۰ درصد تسهیلات برای حمایت از فعالیت‌های بر مبنای دانش بنیان تعلق خواهد گرفت.

میرتاج‌الدینی در عین حال خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و فعالیت‌های دانش بنیان، مسیری است که مجلس و دولت باید با هماهنگی هم پیش روند تا شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان سال جاری انتخاب کردند تحقق یابد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: میدان رقابت در دنیا بسیار گسترده و تنگاتنگ است و تنها شرکت‌هایی خواهند توانست در این کارزار به موفقیت برسند که بر اساس فناوری‌های پیشرفته و دانش بنیان نهاده شده باشند.

وی ادامه داد: ما همچنین در ارتباط با نوسازی صنایع بزرگ و تجهیز این صنایع به ایده‌ها و برنامه‌های دانش بنیان و بهره‌مندی آنها از تحقیقات و پژوهش‌های جدید و فناوری نو برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت داده‌ایم.

میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، پردیس پارک‌های فناوری را بستر مناسبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha