۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش‌بنیان
مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد

تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هدف ما در سال جدید، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن در سال ۱۴۰۱ با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاونان و مدیران راه آهن برگزار شد، مدیران مناطق نیز از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت راه آهن ضمن تبریک به مناسبت سال نو و آغاز قرن جدید شمسی و همچنین تشکر از زحمات همکاران در ایام نوروز و ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی گفت: هدف ما ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش رفاه مردم در قطارها است. حوادث ریلی طی ماه گذشته کاهش یافته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انتظار است طی روزهای آتی معاونین و مدیران کل گزارشی از عملکرد ایام نوروز و همچنین برنامه‌های خود را برای توسعه حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۱ ارائه کنند و نکات آن را با هم مرور کنیم و برنامه نهایی را به پیش ببریم.

وی افزود: از ساعت ۷ صبح شنبه کار را پر قدرت آغاز کردیم و پس از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، با حضور در ایستگاه راه آهن تهران، مسائل و موضوعات ریلی موجود را بررسی کردیم.

صالحی بیان کرد: امیدواریم در سال پیش رو نظم و انضباط در همه کارها افزایش یابد و با تعامل و همکاری خوب بین مدیران و معاونان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهداف والای خود برسد. انتظار داریم در سال جدید آماده به کاری لکوموتیو، احداث خطوط اصلی و فرعی، تعمیر و نگهداری ناوگان و زیرساخت و حمل بار و رفاه مسافران ارتقای قابل توجهی یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ لازم است حکمرانی ریلی را در صنعت حمل و نقل شاهد باشیم. سعی ما مداخله حداقلی است. در بعضی موضوعات، راه آهن باید نقش تنظیم‌گر و ناظر را ایفا کند اما در برخی دیگر از موضوعات باید به عنوان نماینده حاکمیت، امور را در دست گرفته و نقش حاکمیتی خود را بازی کند و در جایی هم لازم است امور را کاملا به بخش خصوصی واگذار کرده و نقش نظارتی داشته باشد.

صالحی افزود: اساسا وظیفه ما ایجاد شرایط مساعد برای ارتقای ایمنی و تسهیل و رشد حمل بار و مسافر است که در نهایت موجب توسعه حمل و نقل ریلی خواهد بود و آن زمان است که می‌توانیم در رابطه با سهم ۲۰ درصد مسافری و ۳۰ درصد باری برنامه ریزی عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: این شعار دلالت بر هوشمندی رهبر معظم انقلاب دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا محقق شود. باید لوازم این مهم اندیشیده شود و در نهایت خروجی و نتیجه کار ملاک قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی تاکید کرد: هدف ما در سال جدید، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است که با اهتمام لازم و تلاش مضاعف راه آهن در این حوزه سربلند خواهد شد. امیدواریم سال پیش رو همراه با موفقیت برای شما عزیزان باشد و با همراهی و همکاری همه خانواده بزرگ ریلی بتوانیم صنعت ریلی کشور را به جایگاه والای خود برسانیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha