۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
دولت باید نسبت به ولخرجی ها پاسخگو باشد
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم:

دولت باید نسبت به ولخرجی ها پاسخگو باشد

رضاخواه، نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: دولت نسبت به ولخرجی های بی محابا از منابع کشور باید پاسخگو باشد.

به گزارش بازار «مجتبی رضا خواه» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ به میزان ۳۱,۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی (ارز ۴۲۰۰ تومانی) برای واردات کالاهای اساسی تقسیم شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این گزارش نشان می دهد ۴,۸ میلیارد دلار از مبلغ ۳۱.۴ میلیارد دلاری برای واردات کالاهای اساسی هزینه نشده است.

نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: حال سئوالی که اینجا مطرح می شود اینکه مبلغ ۴,۸ میلیارد دلاری کجاست!؟

وی افزود: طبق قاعده این مبلغ به شرکت هایی پرداخت شده و بانک مرکزی از این موضوع با خبر است.

رضا خواه اظهارداشت: سئوال اینکه چرا تاکنون پیگیری نشده این مبلغ در مسیر درست خود هزینه شود و اگر نمی توانند هزینه کنند ارز باید به خزانه دولت برگردد.

وی ادامه داد: جدا از این ۲,۷ میلیارد دلار از ارز ۳۱.۴ میلیارد دلاری برای کالاهای غیر اساسی هزینه شده است.

نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: این گزارش نشان می دهد ارز موردنظر برای واردات غذای سگ و گربه، نخ دندان و مواردی از این دست هزینه شده که جای بس تاسف دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه کشور امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان بسر می برد، افزود: این نوع برنامه ریزی و عملکرد بی انضباط به هیچ وجه با شرایط موجود اقتصاد مملکت همخوانی ندارد.

رضاخواه در خصوص درخواست دولت از صندوق بین المللی پول برای دریافت وام نیز اظهارداشت: دولت بجای درخواست وام بهتر بود در این شرایط منابع و دارایی ‌های خود را به خوبی مدیریت می کرد.

وی ادامه داد: دولت نسبت به عدم مدیریت صحیح منابع و ولخرجی های بی محابا آنهم در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی باید پاسخگو باشد.

نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: دولت برای دریافت وام خارجی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.

وی ضمن اشاره به نشست تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی طی چند روز اخیر افزود: این بحث در جلسه مزبور مطرح شد و ایشان پاسخ داد «در بودجه سال ۹۹ اجازه فاینانس داده شده و به تعبیری اجازه از مجلس گرفته شده است. »

رضا خواه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این وام برای کشور عوارضی دارد یا نه اظهارداشت: نهادی که می خواهد به ایران وام اعطا کند یعنی صندوق بین المللی پول (IMF) تاکنون بدین گونه عمل کرده که در برابر اعطای وام به کشورهاپیش شرط های داشته یعنی به دنبال این بوده که تغییراتی در نحوه اداره اقتصادی آن کشور اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: طبیعی که این پیش شرط ها خیلی با ساختار اقتصادی ایران همخوانی ندارد و از نظر اعتقادی و اسلامی هم به صلاح کشور نیست که کفار بخواهند برای یک جامعه اسلامی تعیین وتکلیف کنند که چگونه اقتصاد خود را بچرخاند.

کد خبر: ۱۴٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha