۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
تمکین نکردن برخی دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه صدور مجوزها

تمکین نکردن برخی دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه صدور مجوزها

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کسب و کار گفت: برخی دستگاه‌های غیر دولتی چون نظام مهندسی، نظام پزشکی، کانون وکلا و شهرداری‌ها هنوز به درگاه صدور مجوز متصل نشده اند.

به گزارش بازار، امیر سیاح، درباره روند متصل شدن دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها گفت: درگاه ملی مجوزها از اواخر سال گذششته اماده ارائه خدمات به متقاضیان بود و بسیاری از از افراد توانستند از این سامانه مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: بجز بانک مرکزی و وزارت بهداشت، تمام دستگاه‌های دولتی به این درگاه متصل شدند. البته برخی از دستگاه‌های غیر دولتی چون، نظام مهندسی، نظام پزشکی، کانون وکلا و شهرداری‌ها هنوز به این درگاه متصل نشدند.

وی افزود: تا پایان هفته بانک مرکزی و وزارت بهداشت به این درگاه متصل می‌شوند.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کسب و کار گفت: از ۶ فروردین ماه، صدور مجوز خارج از درگاه ملی مجوز غیرقانونی است.

سیاح افزود: وظیفه دولت ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوزها بود که این اقدام را انجام داد و دستگاه‌های که تمکین نکردند باید از دستگاه‌های نظارتی دلیل تمکین را جویا شد.

وی درباره دلیل وصل نشدن برخی دستگاه‌ها به درگاه صدور مجوزها گفت: برخی از این دستگاه‌ها ادعا می‌کنند که زمینه فعالیت آنها کسب و کار نیست، اما وزارت اقتصاد اعلام کرد تا زمانی که خدمتی می‌فروشند و پول خدمت را از مردم دریافت می‌کنند کسب و کار محسوب می‌شوند و باید صدور مجوز به راحتی انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌های هستند که هنوز به سامانه صدور مجوزها متصل نشدند ادامه داد: به علت اینکه شهرداری بیش از ۱۰ نوع مجوز (ازجمله مجوز بازار روز، تاکسیرانی، حمل و نقل درون شهری، احداث بنا، تغییر کاربری ملک، دستفروشی، بازیافت و نمایشگاه) ارائه می‌دهد برای متصل شدند پیچیدگی‌های خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزارو ۲۰۰ شهرداری در کشور به صورت پراکنده وجود دارد افزود: شهرداری‌ها تابع مقرات شورای شهر هستند برای اینکه راحتتر به سامانه متصل شوند و با شهرداری تهران تماس گرفتیم و جلسات متعددی برگزار کردیم تا الگوی مشخصی برای متصل شدن به سامانه تهیه شود تا شهرداری تهران الگوی سایر شهرداری‌ها شود.

سیاح با بیان اینکه برخی از مجوزهای شهرداری هنوز روی کاغذ نیامده و همین موضوع باعث پیچیده شدن صدور مجوز شده است، گفت: باید شرایط برای صدور مجوزها تسهیل شود بر همین اساس دوستانه از شهرداری‌ها در خواست کردیم تاسریع‌تر به سامانه متصل شوند.

وی گفت: تا قبل از ۱۳ فروردین ماه شهرداری تهران به درگاه مجوز متصل می‌شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کسب و کار گفت: مجلس و قوه قضاییه کمک کند تا هر چه سریعتر دستگاه‌های باقی مانده هم به این درگاه متصل شوند.

وی تاکید کرد: وزارت اقتصاد در فراخوانی اعلام کرد: مردم در صورت رویت اینکه برخی کسب و کارها برای صدور مجوز، شرایط مبهم و یا غیر منطقی دارند به شماره ۰۹۱۹۸۰۵۰۶۳۳ پیامک دهند و از وزارت اقتصاد جایزه نقدی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زمانی پروژه صدور مجوزها به پایان می‌رسد که سرمایه گذاران به راحتی بتوانند مجوز دریافت کنند گفت: زمانی می‌توانیم بگویم پروژه صدور مجوزها به پایان رسیده است که افرادی که برای سرمایه گذاری به کشورهای گرجستان، ترکیه و یا کشورهای اروپایی رفتند بازگردند و به راحتی در کشور مجوز دریافت کنند.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha