۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
فعالیت برخی کسب و کارها در ایتالیا از سرگرفته شد

فعالیت برخی کسب و کارها در ایتالیا از سرگرفته شد

پس از تعطیلی‌های طولانی مدت در ایتالیا این کشور از امروز، برخی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را از سر گرفت.

به گزارش بازار بر اساس تصمیمات گرفته شده در شورای وزیران دولت ایتالیا، محدودیت‌های اعمال شده در این کشور به علت گسترش ویروس کرونا تا تاریخ سوم مه (۱۴ اردیبهشت ۹۹) ادامه خواهند داشت. با این حال به موجب مطالعات کارشناسی به عمل آمده، کارخانجات، کتاب فروشی ها، فروشگاه‌های پوشاک کودکان و خیلی از فعالیت‌های تجاری و تولیدی در ایتالیا می‌توانند فعالیت‌های خود را از امروز سه شنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین ۹۹) از سر گیرند.

این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین لایحه دولت، برخی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این کشور همچنان تا ماه مه امسال متوقف خواهند بود. از جمله شروط در نظرگرفته شده دولت در بازگشایی برخی مشاغل آن است که هر شهروندی که قصد خریداری اجناس را دارد باید از دستکش استفاده کند. فروشگاه‌ها نیز باید ژل ضدعفونی کننده در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا آن‌ها بتوانند در داخل فروشگاه دستان خود را ضدعفونی کنند. این ژل‌ها باید در برابر صندوق‌ها و نیز سیستم‌های پرداخت قرار گیرد. همچنین فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی باید برای کارکنان خود ماسک تهیه کنند. مسئولان فروشگاه‌ها باید ساعت‌های دائری فروشگاه‌های خود را طولانی کنند تا به این طریق، از تشکیل صف و تجمعات خودداری شود.

همه فروشگاه‌ها نیز باید دستکم دو بار در روز، نظافت شوند. فروشگاه‌های کوچک نیز باید ۲ مسیر متفاوت، یکی به منظور ورود و دیگری به منظور خروج در نظر بگیرند. اما "وینچنتسو د لوکا" استاندار کامپانیا طبق دستورالعمل شماره ۳۲ برای این استان، مثل همیشه، اقدامات سختگیرانه تری را برای شهروندان خود در نظر گرفته است که همچنان باید اجرا شوند. این دستورالعمل‌ها در سطح ملی نیز باید تا تاریخ ۳ مه امسال رعایت شود. علاوه بر این، در کامپانیا دستورالعمل‌های جدیدی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در نظر گرفته شده است. به طور مثال انجام هرگونه فعالیت ساختمانی ممنوع است؛ مگر در موارد خاص و استثنایی، آن هم به منظور تضمین امنیت ساختمان ها. کارگران باید ملاحظات شخصی و اجتماعی را هم مراعات کنند.

خرید و فروش محصولات نیز به طور آنلاین و اینترنتی همچنان توصیه می‌شود. هرگونه خرید و فروش به اصطلاح میدانی در خیابان‌ها و سطح شهر نیز ممنوع است. فعالیت رستوران‌ها از جمله پیتزا فروشی‌ها متوقف خواهد ماند و استفاده از ماسک در وسایل نقیله عمومی اجباری است. برای اجرای مرحله دوم طرح مقابله با ویروس کرونا در ایتالیا باید تا تاریخ سوم مه امسال منتظر ماند.

مصرف خانوارهای ایتالیایی به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است
به گزارش شبکه تلویزیونی "رته کوآترو" ایتالیا، اقدامات سختگیرانه دولت ایتالیا به منظور مقابله با ویروس کرونا از جمله تعطیلی‌های گسترده در بخش‌های اقتصادی و تجاری این کشور موجب کاهش بی سابقه مصرف در ایتالیا شده است.

کنفدراسیون تجارت ایتالیا در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص تعطیلی‌های گسترده در این کشور با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا اعلام کرد: ایتالیا شاهد کاهش بی سابقه مصرف خانوارها است. ارایه اولین آمار این کنفدراسیون، موجب به وجود آمدن ترس و نگرانی در بخش اقتصاد این کشور شده است.
بر اساس آمارهای منتشره، مصرف خانوارهای ایتالیایی در ماه مارس امسال به میزان ۳۱ ممیز ۷ دهم درصد کاهش یافته است. تا به امروز شاهد چنین عدد دو رقمی بزرگی در کاهش مصرف در ایتالیا نبوده ایم. در سه ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ نیز مصرف خانوارهای ایتالیایی به میزان ۱۰ ممیز ۴ دهم درصد کاهش یافته است.

اعداد و ارقام کاهش مصرف در برخی بخش‌های اقتصادی و تجاری، بسیار هشدار دهنده بوده است. به طور مثال در بخش گردشگری ایتالیا در هفته آخر ماه مارس امسال، شاهد کاهش ۹۵ درصدی، بخش عرضه و تقاضای خودرو، ۸۲ درصد و کفش و پوشاک (در شرکت‌هایی که از طریق فروش برخط و اینترنتی فعالیت نمی‌کنند) ۱۰۰ درصد و فعالیت‌های رستوران داری ۶۸ درصد کاهش وجود دارد. به پیش بینی کنفدراسیون تجارت ایتالیا تولید ناخالص داخلی کشور در ماه آوریل به میزان ۱۳ درصد و در سه ماهه اول امسال نیز ۳ ممیز ۵ دهم درصد کاهش خواهد یافت. "کارلو سانگالی"، رئیس این کنفدراسیون گفت: ما نیازمند به تامین منابع ملی فوری، بدون هرگونه موانع اداری هستیم؛ ضمن آنکه غرامت‌هایی را نیز باید برای همه در نظر بگیریم.

کد خبر: ۱۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha