۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
رشد ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰
عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دریایی؛

رشد ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰

آمارهای معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۱۵۲.۹۱ میلیون تن بوده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور طی سال ۱۴۰۰ معادل ۱۵۲.۹۱ میلیون تن بوده که در قیاس با میزان عملیات تخلیه و بارگیری ۱۳۰.۶۹ میلیون تنی در سال ۱۳۹۹، حاکی از رشد ۱۷ درصدی است.

بر اساس همین گزارش، میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی (ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید حقانی، فریدونکنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.

همچنین مطابق گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان سال ۱۴۰۰ در بخش کانتینری ۲.۱ میلیون TEU و به وزن ۲۴.۵۷ میلیون تن، فله خشک ۴۶.۸۹ میلیون تن، فله مایع ۳.۷۶ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۲۱.۸۳ میلیون تن و مواد نفتی ۵۵.۸۶ میلیون تن بوده است.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی سال ۹۹ نیز در بخش کانتینری ۱.۸۵ میلیون TEU و به وزن ۲۰.۸۹ میلیون تن، در بخش فله خشک ۴۱.۵۷ میلیون تن، در بخش فله مایع ۳.۳۴ میلیون تن، در بخش جنرال کارگو ۱۹.۳ میلیون تن و در بخش مواد نفتی ۴۵.۶ میلیون تن بوده است که در مجموع عدد ۱۳۰.۶۹ میلیون تن را نشان می‌دهد.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری در طول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت سال ۱۳۹۹، در بخش کانتینری به واحد TUE رشد ۱۳.۵ درصدی، در بخش کانتینری به وزن رشد ۱۷.۶ درصدی، در بخش فله خشک رشد ۱۲.۸ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۱۲.۶ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۱۳.۱ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۲۲.۵ درصدی را تجربه کرده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha