۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
 بانک‌های گلستان در توسعه بومگردی همراه نیستند
یک فعال اقتصادی:

بانک‌های گلستان در توسعه بومگردی همراه نیستند

گرگان- حمایتی، مالک یک اقامتگاه بومگردی در گمیشان با بیان این نکته که بانک‌ها به عنوان یک معضل به میراث فرهنگی نگاه می‌کنند، گفت: متاسفانه بانک‌ها توجهی به نامه تسهیلات این اداره، ندارند.

اسحاق حمایتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: میراث فرهنگی جز دستگاه‌هایی است که سایر نهادها توجهی به ابلاغیه و نامه‌هایی که صادر می‌کند، ندارند؛ متاسفانه اصلاً بانک‌ها توجهی به نامه‌هایی که برای وام صادر می‌شود، ندارند.

وی با بیان این نکته که یکی از قوانین اداره کل میراث فرهنگی برای ارائه وام به بوم گردی‌ها ساخت یا بازسازی بخشی از بناست، افزود: این در حالی است که هنگام بازدید بانک معتقد است که بنا بازسازی شده و نیاز به وام ندارد.

این فعال اقتصادی همراه نبودن بانک‌ها را یکی از چالش‌های بزرگ اقامتگاه‌های بوم گردی دانست و افزود: بهرحال فردی که هزینه زیادی را برای ساخت این بنا انجام داده، نیازمند حمایت مالی است تا بتواند مشکلات اقتصادی خود را برطرف کند.

وی ادامه داد: بعد از کرونا بانک‌ها به هیچ عنوان توجهی به نامه‌های این اداره نشان ندادند و حتی نسبت به آن مانع تراشی می‌کنند.

حمایتی اضافه کرد: بعد از وقوع سیل ۹۸ برای اقامتگاه‌های بوم گردی ۱۰ میلیون تومان وام با سود ۱۱ درصد به عنوان خسارت مصوب شد که از سوی بانک‌ها هیچ مبلغی پرداخت نشد.

وی از اجباری سازی بیمه کارکنان انتقاد کرد و گفت: نهادهای دولتی در حالی از ما انتظار بیمه نیرو دارند که ما نتوانسته‌ایم در طول این سه سال درآمدی داشته باشیم.

این فعال اقتصادی در خاتمه یادآور شد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های میراث قرار دادن تعرفه آب، برق و گاز اقامتگاه‌ها بوم گردی در تعرفه صنعتی بود که با گذشت سه سال از طرح این موضوع و پیگیری آن، هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha