۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
شرکت‌های دانش بنیان به صورت متوازن در کشور توزیع نشده است
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

شرکت‌های دانش بنیان به صورت متوازن در کشور توزیع نشده است

گرمسار- مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت: توزیع نامتوازن شرکت‌های دانش بنیان در بین استان‌های کشور نیازمند یک برنامه اصلاحی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ارتقای شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال زا، بیان کرد: در حال حاضر بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در ایران فعالیت دارند که ظرفیت‌های خوبی برای تولید اشتغال زا در کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد کشور در سال ۸۹ تنها دو هزار میلیارد ریال بود در حالی که این شاخص در سال ۱۴۰۰ از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رفته است، گفت: سهم دانش بنیان‌ها از اقتصاد کشور در طور یک دهه ۴۵۰ برابر شده است.

عضو خانه ملت با اشاره به ضرورت هم افزایی در تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابراز داشت: امید می‌رود در سال جدید و سال‌های آینده با توجه به تاکید معظم له بر تولید و اشتغال دانش بنیان شاهد رشد چشمگیر این رقم و تحولی در اقتصاد باشیم.

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد کشور در سال ۸۹ تنها دو هزار میلیارد ریال بود در حالی که این شاخص در سال ۱۴۰۰ از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رفته است

مطهری همچنین ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت بی‌بدیلی برای نجات کشور از وضعیت فعلی اقتصادی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال هستند و قادرند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و درآمدزایی و اشتغال را برای کشور به ارمغان آورند. برای رفع مشکلات اقتصادی و ظاهر شدن در سطح جهانی به عنوان یک اقتصاد موفق باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها به نحو احسن بهره ببریم

وی با بیان اینکه از شش هزار شرکت دانش بنیان سه هزار و ۱۹۹ شرکت در تهران است، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان به صورت متوازن در کشور توزیع نشده است.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: ۵۴۷ شرکت دانش بنیان در اصفهان و ۳۱۶ شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی استقرار دارد که گویای توزیع نامتوازن این شرکت‌ها در کشور است و این شرایط اصلاً با راهبرد توسعه متوازن هم خوانی ندارد.

مطهری گفت: برای دست‌یابی به توسعه متوازن مناطق مختلف کشور اتخاذ تدابیری در راستای ایجاد و گسترش این شرکت‌ها در سراسر کشور لازم است.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha