۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
برپایی نمایشگاه فروش صنایع دستی در ۲۳ نقطه مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برپایی نمایشگاه فروش صنایع دستی در ۲۳ نقطه مازندران

ساری- ایزدی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران از برپایی نمایشگاه های فروش صنایع دستی در ۲۳ نقطه استان خبر داد و گفت: ضرر صنعتگران در دوره کرونا در این نمایشگاه ها جبران می شود.

حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برپایی نمایشگاه فروش صنایع دستی در ۲۳ نقطه استان اظهار داشت: در برخی شهرها دو تا سه نمایشگاه برپا شده است.

وی با اظهار اینکه در تمامی ورودی و خروجی شهرهای استان غرفه های فروش نمایشگاه برپا شده است، افزود: برخی بازارچه های ملی از جمله در نوشهر ۱۰۰ غرفه صنایع دستی برپا کرده اند.

وی همچنین از راه اندازی بازارچه صنایع دستی در بوستان ملل ساری خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ها، ورکشاپ صنایع دستی، سوغات، گل و گیاه و غیره برپا شده است.

ایزدی با ابیان اینکه نمایشگاه‌های مشابه در نور، چالوس، هچیرود و عباس‌آباد بهشهر با حضور هنرمندان اصیل استان برقرار است، افزود: با شیوع و اثرگذاری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، با کاهش تولید و فروش صنعتگران و هنرمندان روبه‌رو بودیم، با توجه‌ به گسیل شدن مسافران به‌سوی مازندران این پیش‌بینی وجود دارد که تعداد بیشتری از گردشگران به مازندران سفر خواهند کرد، در نتیجه نمایشگاه‌های امسال بهترین جایگاه برای جبران خسارت دو سال گذشته خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی مازندران از برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ در بهار سال جاری خبر داد و گفت: گام بلند ما به‌سوی باز زنده‌سازی، برندسازی و تولید در راستای رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری خواهد بود، این رویداد بسیار برای ما حائز اهمیت و به‌نوعی بحث اعتبار و آبروی استان در میان است.

وی گفت: با توجه‌ به این که تولیدات ما توانایی کمی و کیفی لازم برای رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی در عرصه جهانی دارند، این رویداد بهترین فرصت برای سنجش و درخشش هنرمندان ما خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha