۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
شکسته شدن طلسم رکود گردشگری منطقه آزاد اروند| از برگزاری تورهای غیرمجاز جلوگیری شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شکسته شدن طلسم رکود گردشگری منطقه آزاد اروند| از برگزاری تورهای غیرمجاز جلوگیری شود

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: طلسم رکود گردشگری منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از شیوع کرونا صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند همچون سایر نقاط دچار رکود شدید شد.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران در منطقه آزاد اروند باید باعث بهبود شرایط اقتصادی منطقه شود، افزود: باید در زمینه آموزش کسب و کارهای گردشگری به مردم خرمشهر، آبادان و مینوشهر اقدامات لازم انجام شود زیرا بازار به شدت رقابتی است.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه طلسم رکود گردشگری منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۱ شکسته شد، توضیح داد: فقط در لحظه تحویل سال ۶۰ هزار گردشگر در قالب کاروان‌های راهیان نور در یادمان شلمچه حضور داشتند و تا روز دوم فروردین نیز بیش از ۱۰۰ نفر از اماکن گردشگری منطقه آزاد اروند بازدید کردند که بی سابقه است.

موید راد در ادامه با اشاره به گردشگری روستایی، عنوان کرد: باید به دنبال توسعه گردشگری روستایی و همچنین خانه مسافرهای قانونی باشیم تا با صدور مجوز قانونی ضابطه‌ای مشخص وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش فرودگاه بین‌المللی آبادان در توسعه گردشگری، خاطرنشان کرد: افزایش پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی مسیرهای مورد نیاز این منطقه سبب توسعه اقتصاد و گردشگری و همچنین معرفی آداب و سنن می‌شود.

این فعال گردشگری خواستار برگزاری دوره‌های تورلیدری در منطقه آزاد اروند شد و گفت: این دوره قبلا برگزار شده و باتوجه به تقاضای بالا خواستار برگزاری مجدد این دوره هستیم.

موید راد برگزاری تورهای غیرمجاز را سبب آسیب رساندن به اقتصاد توریسم منطقه و کسب و کارهای گردشگری دانست و تصریح کرد: برگزاری تور بر عهده آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های گردشگری است و باید متولیان مجوزدار قاطعانه حمایت شوند ولی وقتی فردی بدون داشتن کارت تورلیدری، کارت بلد محلی و سایر مجوزات اقدام به برگزاری تور می‌کند عواقب بدی به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال وقتی قرار است تور گردشگری برای یکی از روستاهای آبادان برگزار شود باید همه خریدها همچون غذا از همان اهالی روستاها تامین شود تا آنها ذینفع باشند؛ وقتی هیچگونه خریدی از روستا انجام نشود و روستاییان از گردشگری درآمد نداشته باشند فقط شاهد از بین رفتن محیط زیست و تبعات دیگر خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha